شناسهٔ خبر: 14961 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

چتر حمايت راه و شهرسازي استان كرمانشاه بر احياي بافت فرسوده شهر

بازدید بافت فرسوده کرمانشاه مديركل راه و شهرسازي استان كرمانشاه از تلاش اين اداره براي تامين اعتبار احيا و بهسازي، مخصوصا نوسازي شهر كرمانشاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان كرمانشاه، عبداله بهادري پس از بازديد از محدوده‌هاي تاريخي و فرسوده شهر كرمانشاه به اتفاق نماينده ستاد شركت عمران و بهسازي شهر ايران (مادر تخصصي) و هيات همراه در نشستي تخصصي گفت: شخص استاندار و كليه مسئولين ارشد استان، مجدانه پيگير ساماندهي، احياء و بهسازي بافت تاريخي شهر و بخصوص نگهداري از ميراث فرهنگي هستند.

وي افزود: پيرو اين مهم اداره كل راه و شهرسازي استان كرمانشاه نهايت تلاش خود را براي تامين اعتبار به منظور اجراي پروژه‌هاي پيشگام در طرح بهسازي و نوسازي شهر كرمانشاه را با اولويت ساماندهي فضاي شهري مخصوصا در اطراف تكيه معاون الملك به كار خواهد بست.

بهادري گفت: ستاد بازآفريني استان، فرصت بسيار خوبي را براي ايجاد هماهنگي‌هاي بين بخشي و هدفمند و همراستا كردن اقدامات دستگاه‌ها در حوزه بازآفريني فراهم مي‌كند.

در اين بازديد كه با محوريت تكيه معاون الملك انجام شد، جمور، نماينده شركت مادر تخصصي، ضمن بي‌نظير خواندن ازش تاريخي-مذهبي اين بنا، ساماندهي فضاي شهري اطراف آن را از مهمترين اولويت‌ها عنوان كرد.

در ادامه اين نشست بر ضرورت صيانت از املاك و اراضي تاريخي و تجهيز منابع انساني، در راستاي بهسازي و بازآفريني بافت‌هاي ناكارآمد شهري تاكيد شد.

نظر شما