شناسهٔ خبر: 149621 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۱۴۰۲ محقق شد؛

رشد ۴ برابری ساخت مسکن در گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در برنامه گفتگوی ویژه خبری مرکز سیمای گلستان از رشد چهار برابری ساخت مسکن در گلستان به نسبت سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: ز استان گلستان تعهد ساخت ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن شهری را طی یک سال برای طرح نهضت ملی مسکن دارد.

وی افزود: پیش از آغاز عملیات اجرایی واحدهای مسکونی، مهم ترین اقدام، تامین زمین موردنیاز برای ساخت است.

ملک ادامه داد: طی دوسال گذشته، پس از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن، اقدامات متعددی برای تامین زمین مسکن مردم استان انجام شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت: در گلستان با توجه به وجود اراضی ارزشمند کشاورزی، با معضل کمبود زمین روبرو هستیم.

وی افزود: بدین منظور از روش‌های مختلف اعم از توافق با مالکین حقیقی و حقوقی، ایجاد شهرک های مسکونی و ظرفیت اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی نسبت به تامین زمین اقدام کردیم.

ملک در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۶ هزار واحد مسکونی در شهرهای گلستان در حال ساخت است که این رقم در سال گذشته به هزار و ۵۰۰ واحد رسیده و ساخت مسکن در استان به نسبت سال گذشته رشد چهار برابری داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان یکی از روش های ساخت مسکن در گلستان را روش خودمالکی عنوان کرد و افزود: در این روش اراضی متعلق به خود افراد بوده و دولت تسهیلات ارزان قیمت را برای ساخت به آن‌ها ارائه می‌دهد.

وی همچنین گفت: تا کنون ۱۹ هزار و ۱۰۰ واحد خودمالک در سامانه نهضت ملی مسکن انعقاد قرارداد شده و از این تعداد بیش از ۵ هزار واحد تسهیلات واگذار شد.