شناسهٔ خبر: 149657 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور از سوی رهبر انقلاب/نهاد عالی سیاستگذاری اقتصاد دریامحور تشکیل می‌شود

بندر خرمشهر تشکیل نهاد عالی سیاستگذاری اقتصاد دریامحور، ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور از سوی رهبر انقلاب، تخصیص ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار اندوخته به طرح‌های عمرانی و نوسازی بندر خرمشهر، بخشی از مهمترین اخبار حمل و نقل دریایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل دریایی در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

سیاست‌های کلی توسعه دریا محور از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل یکصد و دهم قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی توسعه دریا محور را برای اقدام به روسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند.

طرح هم‌پیوندی در بهره‌مندی استان‌های فاقد ساحل از اقتصاد دریا

وزیر راه و شهرسازی در سیزدهمین شورای‌عالی شهرسازی و معماری با تاکید بر اینکه در طرح هم‌پیوندی، استان‌های فاقد ساحل نیز از اقتصاد دریا بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: عدالت استفاده از اقتصاد دریا، بالابردن ظرفیت گردشگری و جمعیت پذیری این مناطق با تأمین زیرساخت‌ها محقق می‌شود.

نهاد عالی سیاستگذاری اقتصاد دریامحور تشکیل می‌شود

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با اجرای طرح‌های مختلف صنعتی، مسکن و مولد کشاورزی، توسعه ترانزیت و زیرساخت‌های آن در سواحل درصدد افزایش سهم اقتصاد دریا در کشور هستیم.

تخصیص ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار اندوخته به طرح‌های عمرانی و نوسازی بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از تخصیص ۲ هزار و ۱۶۰ میلیاردریال اندوخته به طرح‌های عمرانی و نوسازی آن بندر طی دولت سیزدهم خبر داد و گفت: خارج‌سازی شناور مغروقه اروند در اسکله خانیان با یکهزار میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است.

افزایش ۵۳ درصدی ورودی افسری دریایی

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه توسعه کمی و کیفی دریانوردان کشور در دستورکار قرار دارد، گفت: شاهد رشد ۵۳ درصدی ورودی افسری دریایی طی ۶ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

پیشرفت ۸۰ درصدی طرح نصب ۳ فروند اسکله گردشگری بنادر غرب هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اعلام کرد: طرح ساخت و نصب سه فروند اسکله شناور گردشگری تولید داخلی در بنادر غرب این استان، ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد از مرز ۳ میلیون تن گذشت

مدیرکل بندر امیرآباد گفت: از آغاز سال جاری تاکنون حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد با رشد ۵۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز ۳ میلیون تن عبور کرد.

بازدید از اسکله فلزی حوضچه بندر و اسکله قایقرانی- تفریحی بندر ترکمن

دبیر کل انجمن قایق‌های تندرو کشور، نماینده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان گلستان و مسئول امور دریایی بنادر گلستان از زیرساخت‌های اسکله فلزی حوضچه بندر و اسکله قایقرانی، تفریحی، بندرترکمن بازدید کرد.

تخلیه ‌و بارگیری ۱۰ هزار TEU کانتینر یک شناور در بندر شهیدرجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پایان عملیات تخلیه و بارگیری ۱۰ هزار TEU کانتینر یک شناور ۲۲۹ متری در کمترین زمان ممکن در بندر شهیدرجایی خبر داد.

رشد ۱۰۸ و ۳۰۳ درصدی عملیات تخلیه‌ و بارگیری و صادرات کالا در بنادر مازندران

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به رشد ۱۰۸ درصدی عملیات تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر استان مازندران طی شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: میزان صادرات کالا از مسیر دریایی ۳۰۳ درصد افزایش یافته است.

رشد ۵۲ درصدی عملیات تخلیه‌ و بارگیری کالا در بندر امیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از رشد ۵۲ درصدی عملیات تخلیه‌ و بارگیری کالا در این بندر طی شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت:‌ همچنین شاهد رشد ۱۴۷ درصدی عملیات کانتینری و رشد ۴۰ درصدی صادرات کالا از این بندر هستیم.