شناسهٔ خبر: 149687 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

صدور پروانه ساختمانی در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان روند صعودی دارد

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از روند رو به رشد صدور پروانه ساختمانی در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: بر اساس مصوبات شورایعالی شهرسازی و معماری، تعیین محدوده های محلات هدف بازآفرینی شهری بر اساس معیارهای توصیفی و اقتصادی انجام می شود.

وی افزود: با توجه به این معیارها، ۲۱ شهر در استان گلستان دارای بافت فرسوده مصوب هستند.

ملک با بیان اینکه در گلستان بیش از سه هزار هکتار بافت فرسوده شهری قرار دارد، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون برای سه هزار و ۶۷۷ واحد در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان پروانه نوسازی صادر شده است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: این تعداد صدور پروانه به نسبت دو سال گذشته روند صعودی داشته و بیش از ۴۰۰ درصد افزایش دارد.

وی افزود: تا کنون شهرداری های شهرهای گرگان، آق قلا، دلند، مینودشت و علی آباد کتول نسبت به تخفیف ۱۰۰ درصدی صدور پروانه رایگان اقدام کرده اند که این امر تاثیر مهمی بر تسریع روند نوسازی و کاهش هزینه های ساخت می گذارد.

ملک در انتها از ضرورت حفاظت از بافت تاریخی گلستان سخن گفت و افزود: بافت های تاریخی برخلاف بافت فرسوده، دارای ارزش بوده و نیاز است که این مناطق حفظ و بازسازی شود.