شناسهٔ خبر: 149690 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی تأمین مسکن نیروهای مسلح در بیست و ششمین جلسه شورای مسکن خراسان جنوبی

26جلسه شورای مسکن خراسان جنوبی در بیست و ششمین جلسه شورای مسکن خراسان جنوبی موضوع تامین مسکن کارکنان نیروهای مسلح استان بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی)بیست و ششمین جلسه شورای مسکن استان خراسان جنوبی صبح امروز به ریاست عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور مودی مدیر کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی (دبیر شورا) فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی ،مدیران شعب بانک مسکن و سپه استان ودیگر اعضاء شورای مسکن برگزار شد.

مدیر کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی دراین جلسه که با دستورکار بررسی تأمین مسکن نیروهای مسلح استان برگزار شد اظهار کرد:در سه شهر استان غیر از شهر بیرجند ساماندهی لازم برای نیروهای مسلح انجام شده و در بیرجند هم ۲ فاز در دست اجرا داریم.

میرمحمد مودی افزود: فاز ۳  ارتش به تعداد ۷۳۰ واحد که در مرحله اتمام سفتکاری است و برنامه ریزی شده تاپایان سال‌ جاری قسمتی از آن تکمیل شود و فاز ۴ ارتش به تعداد ۷۴۸ واحد که در مرحله اتمام اسکلت قرار دارد.

وی با بیان اینکه تلاش ما در شورای مسکن رفع دغدغه مسکن برای همه اقشار و نیروهای مسلح در سطح استان است افزود: بر اساس ضوابط ابلاغی تامین زمین، زمین‌های لازم برای واگذاری در همه شهرهای استان محیا شده و آماده ایم پس از تایید سامانه‌های رسمی نهضت ملی مسکن ، زمین‌ها به متقاضیان واگذار شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: در تمامی های شهرهای استان به غیرازشهر بیرجند آمادگی داریم زمین بصورت ویلایی و یک طبقه واگذار کنیم ودر شهرستان بیرجند هم با الحاقات جدید در روستاهای اطراف برای واگذاری زمین در این طرح به زودی اعلام خواهد شد تا افرادی که شرایط دریافت زمین به صورت آپارتمانی را ندارند این فرصت ایجاد خواهد شود که بتوانند در روستاهای منتخب اطراف بیرجند، زمین به صورت ویلایی تحویل بگیرند.

مودی با بیان اینکه سامانه ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن تا اطلاع ثانوی بسته است تا افرادی که در مرحله اول ثبت نام، واجد شرایط شدند واگذاری زمین به آن‌ها انجام شود گفت: با الحاقات جدیدی که در شهر بیرجند داشته ایم این مشکل رفع خواهد شد و پس از آن سامانه باز خواهد شد تا متقاضیان جدید ثبت نام کنند.