شناسهٔ خبر: 149713 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

درحاشیه بازدید مدیران کل راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ازسه سرای محله در شهر جیرفت عنوان شد؛

ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و بهینه‌سازی زیرساخت‌ها در محله‌های شهر جیرفت با مشارکت مردم

سرای محله جنوب کرمان مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان، در حاشیه بازدید از سه مرکز فرهنگی در حال ساخت ضمن تأکید بر ارتقا کیفیت زندگی شهروندان و بهینه‌سازی زیر ساخت‌ها در محله‌های شهر جیرفت تسریع در تکمیل این پروژه‌ها با مشارکت مردم خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی جنوب کرمان، ابراهیم امیری مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان در حاشیه بازدیدی که به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و مشاور استاندارکرمان در جنوب کرمان مراحل ساخت سه سرای محله در شهر جیرفت داشت، گفت: با تأکید غیرمحترم راه و شهرسازی و همچنین استاندار محترم کرمان با رویکردهای متفاوت در محله‌های مختلف شهری و جانمایی فرهنگسراهای چندمنظوره هدف از ساخت این مجموعه‌ها ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و بهینه‌سازی زیرساخت‌ها درمناطق مختلف شهری و کمتر برخوردار بوده است که این موضوع در قالب پروژه‌های بازآفرینی شهری کمک فراوانی به سطح دانش مردم در محلات مختلف خواهد کرد.

 وی اولویت انتخاب، جانمایی و راه‌اندازی سرای محله‌ها را،در بافت‌های فرسوده میانی، سکونتگاه‌های غیررسمی عنوان کرد و اظهار داشت: باتوجه‌به مطالعات انجام شده در شهر جیرفت ۶ محله ناکارآمد شناسایی شده است.

 امیری با اشاره به متوسط پیشرفت فیزیکی ۷۰درصدی این پروژه‌ها، اظهار داشت: این مراکز با رویکرد فرهنگی احداث شده و شامل سرای محله،کتابخانه، سالن آمفی‌تئاتر،کارگاه آموزشی، واحد سمعی بصری و سالن مطالعه هستند.

 وی در پایان با ابراز امیدواری تسریع در بهره‌برداری از سه سرای محله افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات پیشرو تأمین نیاز مالی این پروژه‌ها است که می‌توان باتوجه‌به نوع و کارکرد پروژه‌ها با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مردم کارها را پیش برد و سه مرکز یاد شده تکمیل و هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسند.