شناسهٔ خبر: 149803 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیشرفت ۹۰ درصدی تونل کبیر کوه

تونل کبیرکوه با پیشرفت ۹۰ درصدی در آستانه تکمیل و بهره‌برداری است

بازدید تونل کبیر کوه 2.PNG معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام از پیشرفت ۹۰ درصدی تونل کبیر کوه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اداره ارتباطات واطلاع رسانی راه و شهرسازی استان ایلام، ذبیح الله تاج بخش معاون مهندسی و ساخت این دستگاه اجرایی در بازدید از تونل کبیرکوه گفت: حال حاضر پروژه تونل کبیرکوه و راههای طرفین ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی مناقصه روشنایی و انتقال نیرو برق رسانی به آن برگزار می شود.

تاج بخش طول تونل اصلی کبیرکوه را چهار هزار و ۷۵۰ متر عنوان کرد و افزود: حفاری وکف برداری تونل اصلی به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول آخرین مراحل عملیات لاینینگ (پوشش بتونی سقف و دیوار) واحداث جداول کناری هدایت آب است.

وی خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی به عمل آمده در شرایط عادی و تأمین اعتبار پیش بینی می شود تا دهه مبارک فجر عملیات لاینینگ و زیرسازی و روسازی مسیر تونل اصلی به پایان برسد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان در خصوص عملیات اجرایی این تونل گفت: در مسیر تونل کبیرکوه از سمت آبدانان ۱۱ کیلومتر عملیات راه سازی (۶ کیلومتر به سمت مورموری و دهلران و ۳ کیلومتر به سمت شهر آبدانان و ۲ کیلومتر رمپ و لوپ پل زیرگذر) در آخرین مراحل روسازی و آسفالت می باشد و پل زیر گذر آن نیزاحداث و تکمیل شده است.

تاج بخش درخصوص مسیر تونل کبیر کوه از سمت شهرستان دره شهر گفت: از سمت شهرستان دره شهر ۶،۵ کیلومتر راه سازی درحال انجام است که در این ۶.۵ کیلومتر در مجموع ۹ رشته تونل  وگالری(تونل مصنوعی) به طول بیش از ۲۲۰۰ متر احداث شده و تا کنون نزدیک به ۲۰۰۰ مترلاینینگ این تونل‌ها که بیشتر آنها به صورت سه خطه به خاطر سراشیبی و ایجاد مسیر سبقت احداث شده اند به انجام رسیده است.