شناسهٔ خبر: 149821 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری شهرستان کاشان :

اجرای طرح کنترل خودروهای سنگین در کاشان

اجراي طرح كنترل خودروهاي سنگين در كاشان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان کاشان از اجرای طرح کنترل خودروهای سنگین در کاشان و فاقد بارنامه بودن ۴۳ درصد خودروها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علی اکبر آقایی رئیس اداره راهداری کاشان با بیان اینکه طرح کنترل خودروهای سنگین در کاشان اجرایی شد، گفت: ۴۳ درصد خودروها فاقد بارنامه بودند.

علی اکبر آقایی اظهار داشت: در هشت ماهه نخست سال جاری گشت دروازه‌ای و کنترل بارنامه به مدت 30 روز در قالب سه طرح ضربتی 10 روزه در ماه‌های اردیبهشت، تیر و آبان سال جاری اجرا شد.

وی افزود: این طرح با همکاری پلیس راه، انجمن‌های صنفی شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل کالای کاشان و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام شده است که در این سه نوبت گشت 10 روزه انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کاشان، ابراز داشت: با اجرای این طرح 409 دستگاه ناوگان حمل و نقل کالا کنترل شد که از این تعداد 175 دستگاه حمل و نقل کالا معادل 43درصد از ناوگان کنترل شده، فاقد مدارک لازم بودند که با متخلفین برخورد قانونی صورت گرفته است.

وی همچنین افزود: تمامی ناوگان فعال در امر حمل و نقل کالای برون شهری سنگین، نیمه سنگین، کامیونت‌ها، وانت‌های نیسان باید با دارا بودن کارت هوشمند ناوگان و راننده نسبت به اخذ بارنامه از شرکت‌های باربری مجاز اقدام و سپس نسبت به حمل کالا اقدام کنند.

آقایی با بیان اینکه پرسنل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کاشان به صورت مستمر به شهروندان ارائه خدمت می‌کنند، تصریح کرد: طرح‌های اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کاشان به صورت مستمر ادامه دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کاشان با بیان اینکه بیشترین مسیرهای پرتردد مربوط به محور آزادراه نطنز - کاشان بوده‌ است، افزود: تردد در محورهای کاشان نسبت به سال قبل دو درصد کاهش داشته است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کاشان گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۲۲ میلیون تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین در جاده‌های شهرستان کاشان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد کاهش یافته است.

علی اکبر آقایی افزود: تحلیل اطلاعات سامانه‌های ترددشمار نشانگر افزایش ۲ درصدی تردد خودروهای سبک و شخصی و همزمان کاهش ۹ درصدی تردد خودروهای سنگین دارد.

وی اظهار کرد: هشت دستگاه ترددشمار برخط در جاده‌های بین شهری شهرستان، در مقاطع ترافیکی مختلف راه‌های کاشان، تردد وسایل نقلیه را شبانه‌روزی و آنلاین ثبت می‌کنند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کاشان بیان کرد: بیشترین مسیرهای پرتردد مربوط به محور آزادراه نطنز - کاشان بوده‌ است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.