شناسهٔ خبر: 149847 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هزینه ۴۵۰ میلیارد ریالی انجام می شود؛

آغاز تعریض محور ترانزیتی ابهر_ تاکستان

راهداری زنجان رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ابهر از شروع تعریض جاده ترانزیتی ابهر_تاکستان، حد فاصل نورین تا پلیس راه خبر داد و گفت: برای تعریض این محور، ۴۵ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (استان زنجان)، علی اصغر عطوفی، رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ابهر عنوان کرد: تعریض و ارتقای جاده ترانزیتی ابهر_تاکستان حدفاصل نورین تا پلیس راه به طول بیش از ۳ کیلومتر و عرض ۱۰.۵ متر را شامل می‌شود.

وی رفع نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان را از جمله مهمترین پروژه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برشمرد و تصریح کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان در حال انجام است.

عطوفی ادامه داد: سالانه از این جاده افزون بر ۶۰۰ هزار تردد خوردویی انجام می‌شود که ۴۰ درصد آن وسایط نقلیه سنگین و ترانزیتی هستند و تعریض و ایمن‌سازی آن در کاهش سوانح رانندگی و بهبود ایمنی تردد اهالی ۵ روستا نیز موثر است.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح تعریض در محور ابهر تاکستان، بیش از ۸ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین شامل گریدر، کامیون، آبپاش، لودر و غلطک به طور تمام وقت مشغول کار هستند.

به گفته وی، محور ابهر_تاکستان به عنوان یکی از محورهای مواصلاتی مهم محسوب می شودو ۵ روستای نورین، قروه، قجر، قمچ‌آباد و توده‌بین نیز در این محور قرار دارد که امیدواریم با تعریض این محور، شاهد تردد ایمن و روان در این معبر مهم و پرتردد شهرستان باشیم.