شناسهٔ خبر: 14996 - سرویس راهنمای پایگاه خبری
نسخه قابل چاپ

معرفی کتاب؛

حقوق کیفری راه

کتاب حقوق کیفری راه کتاب حقوق کیفری راه شامل مجموعه‌ای مدون از اطلاعات حقوقی لازم در خصوص قوانین کیفری راه و بررسی جرایم مربوط به راه و حریم و نحوه تردد در جاده ها، راهی بازار نشر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ رضا هوشمند با اشاره به اینکه کتاب حقوق کیفری راه با رویکرد اجرایی و کاربردی تدوین شده، اظهار کرد: هدف از نگارش این کتاب که توسط عباسعلی بنی اسدی فوق لیسانس حقوق جزا و دانشجوی دکتری این رشته به رشته تحریر درآمده، این است که در گام اول بتواند نیاز عوامل و دست اندرکاران اجرایی مرتبط با راه و حریم آن و به ویژه بخش راهداری کشور را برآورده کند.

مدیر مسئول انتشارات مشق شب روز افزود: هدف این کتاب ضمن بحث و بررسی پیرامون ضرورت حمایت کیفری از راهها و حریم های آن، شناسایی و تحلیل بایسته های حقوقی کیفری راه است که بدون توجه و اصلاح و بکارگیری آنها نمی توان به توفیق و اثربخشی نظام حقوق کیفری در حفاظت از راه و حریم آن امیدوار بود.

وی با بیان اینکه بخش اول کتاب به بررسی حمایتهای کیفری قانونگذار پیرامون اقدامات مجرمانه مربوط به جسم راه و حریم آنها پرداخته خاطرنشان کرد: در بخش دوم کتاب نیز ورود و تردد غیرمجاز بر روی جادههای برون شهری و حمایتها و ضمانت اجراهای کیفری پیرامون آن و نیز حدود و چگونگی تکالیف متولیان دولتی امر در تامین تردد ایمن اشخاص و وسایل نقلیه و آثار کیفری مترتب بر آن مورد بررسی، تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

مدیرمسئول انتشارات مشق شب در ادامه با تاکید بر این نکته که در این کتاب عبارت راه به معنای مصطلح و خاص جاده مورد نظر بوده، یادآور شد: با توجه به محدودیت منابع و از آنجایی که پژوهش حاضر برای نخستین بار در کشور تدوین و تالیف شده، قطعا خالی از نقص و اشتباه نیست و نخواهد بود.

کتاب حقوق کیفری راه در قطع وزیری و ۲۲۴ صفحه به بهای ۲۶۰ هزار ریال توسط انتشارات مشق شب وارد بازار کتاب و نشر شده است./

نظر شما