شناسهٔ خبر: 149971 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

گلستان، جزو ۵ استان برتر کشور در تنظیم بازار املاک و مستغلات

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: براساس ارزیابی‌های انجام شده توسط وزارت راه و شهرسازی، گلستان با بیش از هزار و ۸۰۰ مورد بازدید از بنگاه‌های مشاور املاک سطح استان دارای رتبه پنج کشور در این حوزه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گلستان با هدف ساماندهی و کنترل بازار مسکن استان آغاز به کار کرد. 

وی از استمرار بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک سطح استان خبر داد و گفت: از ابتدای فعالیت تا کنون ۱۴۸ بنگاه مشاور املاک متخلف پلمب شدند. 

ملک ادامه داد: بر اساس مصوبات شورایعالی مسکن کشور هم مقرر شد، در ابتدا بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر آغاز شود که در این راستا بازرسی‌ها در استان گلستان از شهر گرگان آغاز شد. 

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: تا کنون در اکثر شهرهای استان کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک شهرستانی تشکیل و بازرسی‌های مستمر از واحدهای صنفی انجام می‌شود. 

وی افزود: نکته قابل توجه در این بازرسی‌ها این است که گشت بازرسی بنگاه‌ها به روستاهای گلستان رسید و دو روستایی که بیشترین آمار بنگاه‌های مشاور املاک را در استان دارند زیر ذره بین اعضای گشت قرار گرفتند. 

ملک روند مستمر این بازدیدها را اثربخش دانست و در این خصوص گفت: بازدیدهای مداوم از بنگاه‌های مشاور املاک موجب ایجاد نظم بیشتر در بنگاه‌ها و ساماندهی آن‌ها می‌شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در انت‌ها از ارتقا رتبه استان در این حوزه خبر داد و اظهار کرد: براساس ارزیابی‌های انجام شده توسط وزارت راه و شهرسازی، گلستان با هزار و ۸۸۳ مورد بازدید از بنگاه‌های مشاور املاک سطح استان دارای رتبه پنج کشور در این حوزه است.