شناسهٔ خبر: 149992 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت پیش بینی سازمان هواشناسی کشور خبر داد؛

مشارکت سازمان جهانی هواشناسی و IPCC در کنفرانس تغییر اقلیم تهران

بهروز لایقی سرپرست معاونت توسعه پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور گفت: سازمان جهانی هواشناسی و هیئت بین دولتی تغییر اقلیم در کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم تهران مشارکت دارند. 

بهزاد لایقی سرپرست معاونت توسعه پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: نهم و دهم بهمن ماه امسال سازمان هواشناسی کشور میزبان هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم است که با مشارکت سازمان جهانی هواشناسی و هیئت بین دولتی تغییر اقلیم در تهران برگزار می‌شود. 

وی افزود: این کنفرانس دارای مصوبه هئیت وزیران است و به صورت دوره‌ای هر چهار سال یک بار در کشور برگزار می‌شود. 

سرپرست معاونت توسعه پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: سازمان هواشناسی مرجع ملی تغییر اقلیم در کشور است و کارشناسان سازمان در تهیه و تدوین گزارش‌های بین‌المللی این حوزه به ویژه گزارش‌های سازمان جهانی هواشناسی مشارکت دارند. 

لایقی افزود: این کنفرانس در بالاترین سطح برگزار می‌شود و سازمان هواشناسی کشور با همکاری برخی سازمان‌ها، دستگاه‌ها و نهادهای علمی ملی و بین‌المللی این رویداد را برگزار می‌کند.  

وی خاطر نشان کرد: پژوهشگران می‌توانند در محورهای «پیش‌بینی و پیش‌آگاهی‌های اقلیمی، سیلاب و سایر مخاطرات وضع هوا و اقلیم»، «تغییر اقلیم و پیامدهای آن» و «توسعه پایدار؛ توان اقلیمی، سازگاری، تاب‌آوری و کاهش آثار زیانبار» مقالات خود را به دبیرخانه کنفرانس ارسال کنند. 

سرپرست معاونت توسعه پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور گفت: سایت کنفرانس از هفته گذشته به آدرس www. iccc7. ir در دسترس قرار گرفته و علاقه مندان می‌توانند به وسیله آن مقالات خود را بر اساس تقویم زمانی تعیین شده ارسال کنند. 

لایقی اضافه کرد: بر اساس آخرین برنامه ریزی انجام شده این کنفرانس در محل کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود. 

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، وی افزود: از مهمترین محورهای کنفرانس می‌توان به «پیش‌بینی و پیش‌آگاهی‌های اقلیمی، سیلاب و سایر مخاطرات وضع هوا و اقلیم»، «تغییر اقلیم و پیامدهای آن» و «توسعه پایدار؛ توان اقلیمی، سازگاری، تاب‌آوری و کاهش آثار زیانبار» اشاره کرد.