شناسهٔ خبر: 150002 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای۲۰۰ کیلومتر روکش حفاظتی محورهای فارس

اجرای200 کیلومتر روکش حفاظتی محور‌های فارس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس از اجرای ۲۰۰ کیلومتر روکش اسلاری سیل در محورهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(فارس) علیرضا راستیار مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در حاشیه بازدید از پروژه‌های راهداری استان گفت: روکش حفاظتی اسلاری سیل بیش از ۲۰۰ کیلومتر  از محورهای استان با اعتباری بالغ بر ۲۵۵ میلیارد تومان طی یک سال گذشته انجام شد است. 

راستیار افزود: محورهای شیراز -سعادت‌شهر، آباده - ایزدخواست، بوانات - هرات، ارسنجان - سعات‌شهر، جهرم - شیراز و محور آسپاس - سه‌راهی امامزاده اسماعیل از جمله محورهای استان هستند که عملیات روکش آسفالت حفاظتی در آن انجام شده است. 

وی ادامه داد نگهداری راه شامل مجموعه فعالیت‌هایی از قبیل نگهداری، روسازی شانه‌ها، شیب‌ها و دیگر ابنیه فنی در حدی است که راه را به شرایط اولیه ساخت آن نزدیک می‌کند.

راستیار خاطر نشان کرد: راه‌ها از جمله سرمایه‌های عمده ملی هر کشور محسوب می‌شوند و بر اساس معیارهای بین المللی اعتباری که به امر نگهداری راه‌ها تعلق می‌گیرد معادل ۲ تا ۶ درصد ارزش روز راه‌ها است که این درصد بر حسب عمر مفید راه معین می‌شود. 

وی در پایان گفت: بنابراین با توجه به محدودیت‌های منابع باید با صرف هزینه کمتر سعی در حفظ و نگهداری وضعیت راههای موجود و بهسازی آن‌ها کرد که یکی از روش‌های نگهداری وضعیت راه‌ها، اجرای انواع روش‌های حفاظتی است.