شناسهٔ خبر: 150016 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن:

۱۷۰ هزار و ۴۵۲ واحد مسکن شهری توسط بنیاد مسکن وارد فاز اجرا شد

حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرایی شدن ۱۷۰ هزار و ۴۵۲ واحد مسکن شهری توسط آن بنیاد خبر داد و گفت: برای احداث ۲۲۷ هزار واحد مسکونی شهری تاکنون تامین زمین انجام شده است.

حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اجرای ۱۷۰ هزار و ۴۵۲ واحد مسکونی در شهرها توسط آن بنیاد خبر داد و گفت: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد بیش از ۱۷۰ هزار واحد مسکونی وارد فاز عملیاتی شده است که پیش‌بینی می‌شود با افزایش سهم و همچنین میزان تسهیلات، تولید مسکن در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد سرعت بیشتری نسبت به قبل پیدا کند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: تاکنون اراضی در مناطق دارای متقاضی و با کاربری مسکونی برای احداث ۲۲۷ هزار واحد مسکونی در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی تامین شده است.

سهرابی همکاری بانک‌ها را مناسب عنوان و اظهار امیدواری کرد تا با تقویت نقش بانک‌ها و پرداخت به موقع تسهیلات، ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرها سرعت بیشتری بگیرد.

وی توضیح داد: تاکنون ۱۲۰ هزار واحد مسکونی شهری به بانک‌ها برای اخذ تسهیلات معرفی شدند که بانک‌ها با حدود ۷۰ هزار و ۲۰۰ واحد برای پرداخت تسهیلات قرارداد منعقد کرده اند.

گفتنی است، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعهد کرده است تا برای احداث یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاها طی دولت سیزدهم مشارکت داشته باشد.