شناسهٔ خبر: 150112 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آماده‌باش ۴۵۰ راهدار کرمانشاه برای فصل بارش‌ها

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از آماده‌باش ۴۵۰ نیروی راهداری برای فصل بارندگی و شروع برف و باران در کرمانشاه خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) فریبرز کرمی با اشاره به شروع تدریجی بارندگی‌های جدی فصل سرما در کرمانشاه، از آماده‌باش نیروها، امکانات و تجهیزات راهداری و همچنین تجهیز راهدارخانه‌های استان یاد کرد و گفت: ۴۵۰ نفر نیروی راهدار در قالب ۴۹ اکیپ پای کار هستند.

وی افزود: ۴۸۱ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری برای این ایام آماده شده و تعمیرات اساسی روی آنها انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل  و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به تجهیز راهدارخانه‌های استان و فراهم آوردن امکانات لازم خصوصا برای اسکان در شرایط اضطرار برف و کولاک سنگین، ادامه داد: بیش از ۴۴ هزار تن شن و نمک نیز در راهدارخانه‌ها دپو شده است.

کرمی با بیان اینکه طرح زمستانی راهداری از اول دی ماه آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: با این وجود آماده‌باش امکانات و تجهیزات راهداری از همین حالا و خصوصا برای بارش‌های پایان هفته انجام شده است.

وی سپس به بیان نکات ایمنی برای تردد در محورها در فصل سرد و ایام بارندگی پرداخت و اظهار کرد: لازم است افراد هنگام بارش‌های سنگین از تردد غیرضروری در محورها خودداری کنند و در صورت تردد حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشند و از سالم بودن امکانات گرمایشی خودرو، چراغ مه شکن و ... مطمئن شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اعلام سامانه تلفنی ۱۴۱ راهداری که به لحظه وضعیت راه‌ها را به اطلاع می‌رساند، گفت: لازم است افراد قبل از ورود به هر محوری وضعیت آن مسیر را از نظر ترافیکی و شرایط جوی بررسی کنند.