شناسهٔ خبر: 150144 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ‌نقل جاده ای استان خبر داد ؛

۳۱ دوربین نظارتی به سامانه های هوشمند حمل و نقل جاده ای فارس اضافه شد

اضافه شدن31 دوربین نظارتی به سامانه های هوشمند حمل و نقل جاده ای فارس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس از اضافه شدن ۳۱ دوربین نظارت تصویری به سامانه‌های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (فارس)، علیرضا راستیار با بیان اینکه ۳۰ سامانه نظارت تصویری در محورهای استان وجود دارد، گفت: پیرو پیگیری‌های انجام شده با سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور ۳۱ دوربین نظارتی به سامانه‌های هوشمند موجود استان اضافه می‌گردد و تعداد سامانه‌های نظارت تصویری استان به ۶۱ سامانه افزایش می‌یابد. 

راستیار با اشاره به اهمیت پایش تصویری محورهای استان خصوصا در ایام پرترافیک و هنگام بارش‌ها افزود: این سامانه‌ها علاوه بر تشخیص ترافیک جاده ای، سوانح، انسداد و تغییرات آب و هوایی را نیز رصد می‌کنند. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس خاطرنشان کرد: تصویر این دوربین‌ها بر روی اپلیکیشن و سایت ۱۴۱ برای همه هموطنان قابل رویت است و هموطنان میتوانند جهت مدیریت سفر خود از این تصاویر و سایر قابلیت‌های سامانه ۱۴۱ استفاده کنند. 

راستیار هم چنین تاکید کرد: در صورت مساعد بودن شرایط نصب و بهره برداری این سامانه‌ها تا شش ماه آینده قابل استفاده خواهد بود. 

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان فارس در پایان گفت: مناقصه ۲۰ دوربین عکس برداری انجام شده که با بهره برداری از این سامانه‌ها مدیریت سفرهای جاده‌ای توسط هموطنان بسیار بهتر و دقیق‌تر انجام خواهد شد.