شناسهٔ خبر: 150173 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آزادسازی و رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی دولتی در گیلان

گیلان-آزاد سازی اراضی سرپرست راه وشهرسازی گیلان از آزادسازی و رفع تصرف ۱۵ هکتار از زمین‌های دولتی در منطقه گالکشلام شهرچاف و چمخاله به ارزش تقریبی ۹۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (گیلان)، محمدرضا فلاحتگر سرپرست اداره کل راه وشهرسازی گیلان گفت: با توجه به تصرفات غیرقانونی و ساخت بنا که از سنوات گذشته بر روی اراضی دولت صورت گرفته بود، طی گزارشات یگان حفاظت از اراضی و اقدامات حقوقی از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان و اخذ احکام قضایی، ۱۵ هکتار از زمین‌های دولت در منطقه گالکشلام شهرچاف و چمخاله به ارزش تقریبی ۹۰۰ میلیارد تومان آزادسازی شد. 

وی افزود: بدنبال پایش مستمر اراضی ملی و دولتی از سوی کارکنان یگان حفاظت اراضی و پیگیری ویژه کارشناسان حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان این اراضی شناسایی و با حمایت دستگاه قضایی و نیروی انتظامی رفع تصرف و آزادسازی شد. 

محمد رضا فلاحتگر با بیان اینکه این اقدام در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی اجرا شده است، گفت: این اداره کل با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان نخواهد داشت. 

وی تصریح کرد: چمخاله در ۱۰ کیلومتری لنگرود قرار گرفته و بدلیل قرار گیری در منطقه خوش و آب و هوا و حاشیه دریا همواره مورد طمع متصرفان وزمین خواران قرار می‌گیرد.