شناسهٔ خبر: 150178 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هشدار راه و شهرسازی لرستان به مدیران برای ساخت مسکن در اراضی دولتی

شاکرمی لرستان مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی که طی سه ماه اراضی که واگذار شده را زیر بار ساخت مسکن نبرند، اراضی را در قالب ماده ۱۲ باید برگردانند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، بهزادشاکرمی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به پروژه آبشار نهضت ملی مسکن خرم‌آباد، اظهار کرد: آماده سازی این پروژه با ۱۸۶۳ واحد در مساحت ۴۰ هکتار انجام و عملیات اجرایی آن شروع شده است.

وی بیان کرد: ۱۱۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن در ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار برای بلند مدت و ۴۸ هزار واحد در مساحت ۱۵۰۰ هکتاری کوتاه مدت برای استان تعریف شده است، این تعداد علاوه بر ۱۰ هزار واحد جوانی جمعیت است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه ما در نهضت ملی مسکن با کمبود شدید زمین مواجه هستیم، گفت: در حال حاضر ۳۱۰ هکتار زمین برای ۱۴ هزار و ۸۰۰ واحد در حال ساخت است، همچنین ۸۲۸ هکتار در شورای برنامه‌ریزی و کارگروه زیر بنایی هم مصوب شده است.

شاکرمی بیان کرد: مکاتبات و رایزنی‌هایی با منابع طبیعی و مالکان برای تامین زمین مورد نیاز نهضت ملی مسکن داشته‌ایم، اما چندان موفقیت آمیز نبود.

وی خاطر نشان کرد: در راستای ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن موظف هستیم اراضی که به نهادهای دولتی واگذار شده اما ساخته نشده است، برگردانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی که طی سه ماه اراضی که واگذار شده را زیر بار ساخت مسکن نبرند، باید در قالب ماده ۱۲ اراضی را برگردانند.