شناسهٔ خبر: 150200 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برخورد قاطع با متصرفان اراضی ملی و دولتی اولویت‌ یگان حفاظت

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی با یگان حفاظت از اراضی (2).JPG مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام بر نظارت شبانه روزی دقیق و جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز و تصرف اراضی ملی و دولتی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ایلام، فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه اراضی ملی و دولتی از سرمایه‌های کشور هستند، گفت: زمانی که ساخت و ساز روی آن انجام شود، بخش دیگری از منابع و سرمایه‌های ملی که همان مصالح ساختمانی است به هدر می‌رود که مجبوریم با اخذ حکم قضایی نسبت به تخریب آن اقدام کنیم.

وی افزود: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان ایلام می‌بایست عمده توجه خود را به این نکته معطوف کنند و اجازه ندهند ساخت و ساز و تصرفی در این اراضی صورت گیرد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام به اجرای سریع احکام صادر شده در محاکم قضایی توسط یگان حفاظت از اراضی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: دستگاه قضا و نیروی انتظامی همواره پشتیبان و همراه ما در رفع تصرف اراضی بوده‌اند و ضمن قدردانی از این عزیزان یگان حفاظت از اراضی می‌بایست در سریعترین زمان احکام قضایی در این زمینه را اجرایی کند. 

دوستی با تأکید بر جلوگیری از اسراف و هدررفت سرمایه‌های ملی عنوان کرد: اقدام به تخریب برای ساخت و سازها موجب‌عدم رضایتمندی مردم و ناخشنودی به لحاظ نخاله‌های به جا مانده و زشت شدن فضاهای شهری خواهد شد لذا یگان حفاظت از اراضی باید بر پیشگیری توجه داشته باشند تا از این طریق در اتلاف وقت محاکم قضایی نیز جلوگیری کند.