شناسهٔ خبر: 150221 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۳۰ طرح راه‌سازی در استان مرکزی در حال اجراست

نشست خبری مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی با اصحاب رسانه معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۳۰ طرح راه‌سازی با اعتباری باغ بر ۳۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در نقاط مختلف استان مرکزی فعال است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی( استان مرکزی)، اصغر حمزه‌لویی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی در نشست خبری این اداره کل با اصحاب رسانه گفت: اکنون ۳۰ طرح راه‌سازی با اعتباری باغ بر ۳۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در نقاط مختلف استان مرکزی فعال است و ۳۲۴ کیلومتر راه و باند دوم نیز در دست ساخت است.

حمزه‌لویی افزود: در طرح فاز دوم که شامل طرح الیگودرز و شازند است قراردداد منعقد شده که ۴۰ کیلومتر آن در محدود استان مرکزی واقع شده و پارسال ۱۰ کیلومتر از مسیر ازنا به شازند بهره‌برداری و موجب شد تا یک نقطه حادثه خیز در استان اصلاح شود.

وی بیان کرد: در نیمه اول سال گذشته ۳۲ نفر در محور بروجرد به استان کشته شدند که در نیمه دوم سال تلفات همین مسیر به چهار نفر رسید و اکنون از این جاده ۱۰ کیلومتر باقی مانده که امید است اواخر آذرماه امسال بهره‌برداری آزمایشی شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: اکنون بار ترافیکی آزاده راه اراک به خرم آباد به جنوب کشور برروی جاده ۲ طرفه است و شرایط سختی در این جاده حاکم است که با تمام قدرت پیمانکار در حال فعالیت است.

حمزه لویی افزود: اصلاح جاده دلیجان به خمین و الیگودرز و شازند که در یک طرح قرار دارند ۲۰ هزار میلیارد ریال با پیمانکار قرارداد بسته شده است و امسال ۷۰ کیلومتر از ۱۰۸ کیلومتر مسیر دلیجان به خمین انجام شد.

وی درباره بخش راه‌های استان نیز گفت: این بخش یکی از مهمترین حوزه‌های کاری است که از محل سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای آندر نظر گرفته شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی در خصوص ساخت ساختمان‌های دولتی گفت: این اداره کل ۴۷ هزار و ۴۰۰ مترمربع در قالب ۲۵ طرح ساختمان اداری در استان استان در دست ساخت دارد.

حمزه‌لویی بزرگترین ساختمان اداری در حال ساخت در استان را کتابخانه لی اراک عنوان کرد و گفت: این طرح اکنون ۷۲ درصد پیشرفت دارد.

وی بیان کرد: مجتمع پزشکی قانونی و هواشناسی نیز بخش دیگری را شامل می‌شود که تکمیل شده و تحویل داده می‌شود.