شناسهٔ خبر: 150290 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان:

۲۱ کیلومتر از پروژه محور بناب-منجیل به صورت نوسازی مسیر در دست اجرا است

مهندس خلیلی سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: در حال حاضر« دو قطعه» از پروژه ملی زنجان – بناب –منجیل در فواصل سولی چای -بادامستان و چفتان -سرخه دیزج به طول« ۲۱ کیلومتر» به صورت نوسازی اجرا می شود.

سید احمد خلیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)،به پروژه ملی زنجان – بناب – منجیل اشاره کرد و گفت: از «۱۰۰ کیلومتر» مسیر زنجان -گیلوان -منجیل حدود «۸۰ کیلومتر »در محدوده استان زنجان است،گفت: حدود «۴۰ کیلومتر» آن طی سالهای گذشته با مشخصات راه اصلی کوهستانی بهسازی شده و به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر« دو قطعه» از این مسیر در فواصل سولی چای -بادامستان و چفتان -سرخه دیزج به طول«  ۲۱ کیلومتر» به صورت نوسازی اجرا می شود،اظهار کرد: حدود« ۱۶.۵ کیلومتر» آن در« دو قطعه» پیمان سپاری شده و با پیشرفت فیزیکی ۱۲ درصد در دست اجرا است.

۱۰۰۰میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه محور بناب به منجیل نیاز است

 سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان،اعتبار هزینه شده برای مسیر فوق را بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای اتمام آن با توجه به سنگی و سخت بودن مسیر و شرایط اجرا ،به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

خلیلی،با تاکید بر اینکه تکمیل پروژه محور بناب به منجیل مزایای بسیاری دارد، تاکید کرد: با احداث و تکمیل این مسیر علاوه بر کاهش بیش از «۱۰ کیلومتری» فاصله زنجان به طارم،با حذف بخش عمده ای از گردنه های پرپیچ و خم و ارتفاعات برف گیر این محور، شاهد کاهش محسوس زمان سفر،افزایش ایمنی محور و کاهش قابل ملاحظه در مصرف سوخت و استهلاک وسایط نقلیه سنگین و سبک را در حمل و نقل کالا و مسافر خواهیم بود.

وی افزود: به منظور بهره مندی استان زنجان از ظرفیت های بسیار بالای شهرستان طارم،احداث و تکمیل این محور نقش موثری را ایفا می کند که تامین به موقع منابع مالی برای پروژه باعث تسریع در عملیات اجرایی آن خواهد شد.