شناسهٔ خبر: 150298 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری خبر داد؛

سهمیه هر استان در طرح کلید به کلید مشخص شده است

. مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از افتتاح ۱۰۸ واحد نوسازی شده مسکن در بافت فرسوده در استان چهارمحال و بختیاری همزمان با سفر رئیس جمهوری به این استان خبر داد و گفت: سهمیه هر استان در طرح کلید به کلید مشخص شده است.

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران که صبح امروز پنجشنبه ۲۵ آبان ماه همزمان به سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان چهارمحال و بختیاری، عازم این استان شده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اعلام افتتاح  ۱۰۸ واحد نوسازی مسکن در بافت فرسوده استان چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از این پروژه‌ها به تعداد ۳۰ واحدی نوسازی مسکن در شهرکرد و در زمینی به مساحت ۷۸۰ متر مربع قرار دارد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران درباره این پروژه ۳۰ واحدی بیان کرد: این پروژه دارای زیربنای ۵ هزار متر مربع و ۵ طبقه با ۴ پلاک تجمیع شده است.

آیینی  ادامه داد: همچنین در ادامه پارک محله‌ای مهدیه به مساحت ۳ هزار و ۷۰۰ متر مربع با مشارکت شهرداری شهرکرد افتتاح شد.

وی افزود: این پروژه در راستای بهسازی و نوسازی فضای شهری و با ۳۹ میلیارد ریال هزینه در حال احداث است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین در خصوص نوسازی و بهسازی راه‌های استان چهارمحال و بختیاری توضیح داد: طی دو سال دولت سیزدهم ۱۵ میلیارد تومان قیر رایگان برای آسفالت معابر در شهرهای مختلف استان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته و در حال حاضر معابر خاکی شهرها در سطح استان آسفالت شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به تصویب و ابلاغ آیین‌نامه اجرایی طرح کلید به کلید گفت: در طرح کلید به کلید، امسال نوسازی ۱۰ هزار واحد مسکونی بافت فرسوده در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: سهمیه هر استان در طرح کلید به کلید مشخص شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری تاکید کرد: توجه به نوسازی بافت‌های فرسوده و ترغیب و تشویق مردم، سازندگان و پیمانکاران به اهمیت نوسازی این بافت‌ها و همچنین ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی مورد تاکید دولت سیزدهم است.

گفتنی است، چهارمحال و بختیاری ۹۷۵ روستای دارای سکنه دارد که از این تعداد ۵۷۵ روستا دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است که بر اساس آخرین آمارهای موجود ۴۰ درصد جمعیت این استان را به خود اختصاص داده‌اند.