شناسهٔ خبر: 150305 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن ضرورت می یابد؛

بازآموزی قوانین و ارتقا سطح دانش حقوقی مهندسان گلستانی

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در سمینار حقوق مهندسی گفت: با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان و حجم بالای ساخت و سازها، بازآموزی قوانین و ارتقا سطح دانش حقوقی مهندسان ضرورت دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، سمینار حقوق مهندسی با هدف افزایش سطح آگاهی مهندسان از مسئولیت‌های قضایی خود، ارتقا علم مهندسان و آموزش گزارش نویسی، برای بیش از ۵۰۰ مهندس گلستانی برگزار شد.

مهدی ملک، مدیرکل راه و شهرسازی استان در این همایش گفت: با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان و حجم بالای ساخت و سازها، بازآموزی قوانین و ارتقا سطح دانش حقوقی مهندسان ضرورت دارد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان افزود: امید است با بر گزاری این دوره های آموزشی و فراگیری کامل مسائل حقوقی توسط مهندسان، شاهد کاهش آسیب در اجرای پروژه های ساخت باشیم.

وی همچنین گفت: اداره کل راه و شهرسازی گلستان، بمنظور ارتقا ایمنی پروژه های ساخت و افزایش کیفیت ساخت و سازها، از ظرفیت اساتید برتر استان برای نظارت بر طرح های شهرسازی، عمرانی و معماری استفاده می کند.

ملک ادامه داد: ایمنی تمامی پروژه های نهضت ملی مسکن، علاوه بر سازمان نظام مهندسی ساختمان، توسط ناظران عالی اداره کل راه و شهرسازی و مهندسان ناظر مشاور نیز بررسی و نظارت می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان و حجم بالای ساخت و سازها، بازآموزی قوانین و ارتقا سطح دانش حقوقی مهندسان ضرورت دارد.

دانیال قاسمی، رئیس سازمان نظآم مهندسی ساختمان گلستان نیز برگزاری این دوره آموزشی را برای مهندسان جدیدالورد به حرفه مهندسی ضروری دانست و گفت: با برگزاری این دوره های آموزشی علمی، مهندسان نسبت به مسئولیت های خود شناخت بیشتری پیدا کرده و این امر مانع از بروز مشکلات در ساخت برای آن ها خواهد شد.