شناسهٔ خبر: 150313 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عمر متوسط ناوگان چهار محال و بختیاری رتبه ۱۸ کشوری را دارد

میزخدمت معاون دفتر حمل و نقل  کالا  سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: عمر متوسط ناوگان در استان ۱۹.۳ سال است که رتبه ۱۸ در سطح کشور کسب کرده است. 

به گزارش وزارت راه و شهرسازی (اداره کل راهداری و حال و نقل جاده‌ای چهار محال و بختیاری)، پیمان مقدم، معاون دفتر حمل و نقل کالادر کشور در حاشیه سفر خود به  استان چهار محال و بختیاری گفت: در ۷ماه گذشته ۲۳۱هزار بارنامه با حجم  ۲ملیون و ۳۰۰هزار تن کالای جابه جا شده در استان صادر شده که ۶۲۸هزارتن از این مقدار بار محموله ساختمانی و معدنی است. 

معاون دفتر حمل و نقل کالا در کشور افزود:  کل رانندگان باری این استان ۱۶هزار و ۲۷۸ نفر است و بالغ بر ۹ هزار و  ۳۷۴ دستگاه ناوگان فعال در چهارمحال و بختیاری مشغول خدمت رسانی می‌باشند.

 مقدم در خصوص پیگیری مطالبات رانندگان در کشور اظهار کرد: این مطالبات در جلسات متعدد با حضور مقام عالی وزارت و مدیران ارشد دستگاه‌های مرتبط پیگیری شده و همچنان ادامه دارد که بر اساس مصوبات این جلسات هم‌اکنون در ۱۰ پایانه باری مهم کشور توزیع روغن موتور بدون واسطه با قیمت مصوب دولتی میان رانندگان در حال انجام است. 


وی ادامه داد: هنوز درخواستی از تشکل‌های صنفی رانندگان استان چهارمحال و بختیاری مبنی بر توزیع روغن موتور پایانه بار استان دریافت نشده است که در صورت نیاز این درخواست نیز بررسی و به وزارت صمت منعکس خواهد شد.

معاون دفتر حمل و نقل کالا در کشور گفت: با توجه به اینکه از مطالبات اصلی رانندگان تامین لاستیک مورد نیاز ناوگان باری به قیمت مصوب کارخانه و با کیفیت مطلوب می باشد این موضوع نیز به وزارت صمت انعکاس یافته است. 

وی تصریع کرد: از دو سال گذشته تاکنون ۲ هزار دستگاه در حوزه نوسازی ناوگان باری با حداکثر عمر سه ساله ثبت سفارش شده است که تاکنون ‌۲۳ هزار دستگاه شماره گذاری شده است. 


معاون دفتر حمل و نقل کالا در پایان گفت: طبق قانون سازماندهی صنعت خودرو و مسئولیت نوسازی ناوگان به وزارت صمت واگذار شده است که مصوبات لازم در خصوص نوسازی اخذ و در حال پیگیری می‌باشد.