شناسهٔ خبر: 150433 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تامین زمین برای ۹۷ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن فارس

دکتر طالبان - مدیر کل راه و شهرسازی فارس مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: تاکنون از مجموع ۱۵۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن که باید در این استان ساخته شود، زمین مورد نیاز برای ساخت حدود ۹۷ هزار واحد تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان فارس، محمود رضا طالبان در آیین رونمایی از سامانه هوشمند پایش و نظارت بر طرح نهضت ملی مسکن در این استان، عمده کمبود زمین در فارس را مربوط به شهر شیراز و پس از آن شهرهای زرقان و استهبان دانست و افزود: تاکنون ۷۵ هزار نفر مبالغ اولیه را واریز کرده‌اند و برای حدود ۴۲ هزار واحد نیز پروانه ساختمانی صادر شده و در حدود ۳۸ هزار واحد نیز فنداسیون اجرا شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در عمده شهرهای استان به جز چند شهر بزرگ طرح نهضت ملی مسکن به شکل ۲ طبقه و یک طبقه ساخته می شود، امیدواریم از ابتدای تابستان سال آینده شاهد آغاز واگذاری واحدها به متقاضیان باشیم.

طالبان اظهار کرد: در بحث آماده سازی ها در استان ۸۸ سایت داریم که از این تعداد حدود هفت سایت به دلیل برخی مشکلات هنوز به سمت اجرای کار توسط پیمانکارن پیش نرفته اما عمده سایت های ما در حال آماده سازی است. 

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: به طور میانگین در کل استان پیشرفت فیزیکی آماده سازی های ما حدود ۴۰ درصد است و امیدواری بتوانیم همزمان با آماده سازی سایت ها، بحث تامین آب و برق را نیز به سرانجام برسانیم تا عملیات ساخت پروژه ها بتواند آغاز شود.

طالبان افزود: در شهر شیراز حدود ۷۵ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن هستند که که از این تعداد برای ۱۸ هزار متقاضی در شهر صدرا و برای ۱۲ هزار متقاضی نیز در شهر شیراز زمین تامین شده و پروژه ها در حال اسخت است و تامین زمین برای حدود ۴۵ هزار متقاضی باقیمانده نیز در دست پیگیری است.