شناسهٔ خبر: 150445 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد:

صدور نزدیک به ۶ هزار پروانه عبور بارهای ترافیکی از جاده‌های آذربایجان غربی

d9815ed1-b52d-41ba-8f14-b10278e9949d.jpg طی هفت ماهه اول سال جاری، در ۶ مرکز صدور پروانه تردد بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ پروانه عبور بارهای ترافیکی در جاده‌های استان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: تمام بارهای عبوری در سطح راه‌های کشور باید از نظر وزن و ابعاد بر اساس مقررات حمل و نقل بار باشند و ناوگان دارای بارهایی با حجم و وزن آن‌ خارج از استانداردهای لازم، ملزم به دریافت پروانه عبور از ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هستند.

دست نشان خاطر نشان کرد: اداره ایمنی و ترافیک در استان متولی صدور پروانه عبور بوده و تعیین ساعت تردد، سرعت و مسیرهای عبور مجاز از جمله مواردی را شامی می شود که در پروانه عبور بارهای ترافیکی قید شده است.

وی در ادامه با اشاره به طرح تشدید برخورد با متخلفین اضافه تناژ اذعان کرد: در سال جاری بیش از ٣ هزار و ۵٠٠ تن اضافه تناژ در استان شناسایی و کشف شده است.

این مقام مسئول با توجه به طرح شناسایی برخورد با متخلفین اضافه تناژ اعلام کرد: طرح مذکور در قالب گشت‌های مشترک به اتفاق پلیس راه استان و انجمن های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالا، در کلیه محورها به خصوص در مبادی بارگیری (معادن) انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: با توجه به سهم بسیار زیاد این دسته از وسایل نقلیه در ترددهای روزانه استان، برخورد با متخلفین اضافه تناژ به منطور حفاظت از راه به عنوان سرمایه ملی با شدت بیشتری درحال انجام است.