شناسهٔ خبر: 150453 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محور ارومیه - قوشچی تحت پوشش خدمات مستمر راهداری و ایمنی 

0d5100f7-d216-4a9e-a901-e02b681985e5.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی از زیر پوشش قرار گرفتن خدمات مستمر راهداری و ایمنی در محور ارومیه - قوشچی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی، با اشاره به کاهش خطرات محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی سلماس گفت: طی ۷ ماهه گذشته از سال جاری در راستای افزایش سطح ایمنی جاده ها و محور های حادثه خیز، ٢ کیلومتر نیوجرسی و بیش از ۵٠٠ عدد میله جدا کننده ترافیکی به طول ١۵ کیلومتر در محور قوشچی جاگذاری شده است.

وی در ادامه افزود: به منظور کاهش خطرات احتمالی، ٢٠٠ عدد چراغ چشم گربه ای در سه راهی پهلی و ۴٠٠ عدد رفلکتور نیوجرسی نیز در این محور نصب شده است.

دست نشان با اشاره به اینکه افزایش دید باعث کاهش خطرات جاده‌ای‌ می‌شود، گفت: در این ارتباط نیز روشنایی ١٠ کیلومتر از این مسیر اورهال شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: از آغاز سال جاری تعریض و ترانشه برداری یک و نیم کیلومتر محور قوشچی، تعریض محدوده آغ زیارت تا سه راه مغول با اعتباری بیش از ٢٧ میلیارد تومان و تعریض ۲۶ دهانه پل محدوده راهدارخانه تا شریف آباد به پایان رسیده است.

وی گفت: در حال حاضر ٢ مناقصه برای بهبود شرایط ایمنی محور قوشچی در دست اقدام است.

دست نشان، با بیان اینکه خط کشی محورها باعث افزایش سطح آگاهی رانندگان از سطح جاده می‌شود، خاطر نشان کرد: بیش از ۵۴ کیلومتر از محور قوشچی خط کشی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در پایان اذعان کرد: ٢ فقره قرارداد مجموعا به طول ۶/۷ کیلومتر در حوزه نگهداری راه‌ها منعقد شده و اعتباری بالغ بر ٢٣ میلیارد تومان به این ٢ پروژه اختصاص یافته است.