شناسهٔ خبر: 150459 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۶ هزار نفر در آذربایجان‌غربی تحت پوشش طرح‌های ایمنی جاده‌ای قرار گرفتند

ایمن سازی مدارس حاشیه راه اشنویه نزدیک به ۶۰۰۰ نفر در آذربایجان غربی طی سال جاری تحت پوشش طرح‌های ایمنی راکبین ادوات کشاورزی، وانت بار، راکبین موتور سیکلت، مدارس حاشیه راه‌ها و عابران پیاده قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیر  کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طرح آموزش ایمنی به کاربران جاده‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۶۰۰۰  نفر از عابران پیاده، دانش آموزان، موتورسواران، رانندگان وانت بار و ادوات کشاورزی، تحت پوشش طرح‌های ایمنی جاده‌ای آموزه‌های ایمنی را فرا گرفته و اقلام آموزشی با محتوای ایمنی جاده‌ای را دریافت کردند. 

دست نشان  ادامه داد: عابران پیاده، دانش آموزان و رانندگان موتور سیکلت به ترتیب بیشترین نفرات آموزش دیده طرح‌های ایمنی جاده‌ای آموزه‌های ایمنی را به خود اختصاص دادند. 

وی در ادامه با اشاره به طرح آشکارسازی و ارائه تجهیزات ایمنی رانندگان افزود: علاوه بر ارائه آموزش‌های ایمنی نزدیک به ۴ هزار نفر از رانندگان ادوات کشاورزی، وانت بار و راکبین موتورسیکلت نسبت به نصب برچسب شبرنگ برای آشکارسازی اقدام کردند. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: نزدیک به یک هزار عدد کلاه ایمنی بین راکبین موتور سیکلت آذربایجان‌غربی برای افزایش سطح ایمنی توزیع شده است. 

وی با توجه به آشکارسازی ناوگان عمومی گفت: بیش از ۴۰۰ عدد وسیله نقلیه سنگین در پایانه سیمان بار و پایانه بار آذربایجان‌غربی به برچسب و شبرنگ برای افزایش ایمنی مجهز شدند.