شناسهٔ خبر: 150469 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مانور گذر از بحران سیل و زلزله توسط راهداران زنجانی برگزار شد

راهداری زنجان راهداران زنجانی در کنار دیگر دستگاه های خدمات رسان مانور بحران سیل و زلزله را امروز انجام دادند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی(استان زنجان)، جعفر قزوینیان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان در حاشیه مانور گذر از بحران سیل و زلزله گفت: به منظور ارتقاء آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان، افزایش سرعت تصمیم‌گیری در بحران و ارتقاء هماهنگی و هم‌افزایی و یکپارچگی در عملیات پاسخ به بحران، اجرای این گونه مانورها در سطح گسترده و مشارکت همه جانبه در آمادگی و شناسایی نقاط ضعف و قوت بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: امروز در این مانور، شاهد حضور راهداران زنجان در کنار سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان در منطقه عملیاتی واقع در محدوده سد تهم بودیم که از ساعات اولیه صبح امروز به منطقه اعزام و نسبت به انجام وظایف سازمانی در چارچوب برنامه و سناریوی ستاد مدیریت بحران استانداری اقدام کردند.

به‌ گفته‌ قزوینیان ۲۰ نفر نیروی انسانی با بهره‌گیری از ۱۲ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در این مانور شرکت کردند تا بر آمادگی خود در هنگام وقوع بحران بیافزایند.

وی ماهیت کار راهداری را آمادگی در تمام عملیات‌های تابستانی و زمستانی و حوادث جاده‌ای دانست و افزود: راهداری یکی از دستگاه‌های خدمات‌رسان اجرایی است که در همه حال آماده است و مانور امروز، بخشی از کارهایی است که انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به سناریوی نوشته شده مدیریت بحران، عملیات راهداری در کوتاهترین زمان ممکن به دستور ستاد فرماندهی عملیات راهداری زیرساخت‌های لازم برای حضور و استقرار تیم‌های اجرایی با امکانات برنامه‌ریزی شده صورت گرفت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به عمده اهداف این مانور که مرمت راه است اشاره کرد و افزود: مرمت راهی که در اثر سیل و زلزله فرضی بوجود آمده بود با بهره‌گیری از ظرفیت راهداران و دستگاه‌های سبک و سنگین، لوله‌گذاری و خاک‌ریزی به نحو شایسته انجام شد تا مسیر برای تردد خودروها و مردم منطقه مهیا شود.

در این مانور گسترده، استاندارزنجان، شهرداری‌های کل استان، محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور،سردار محمودی،رئیس سازمان امداد ونجات کشور و روسای کل دستگاه‌های خدمات‌رسان حضور داشتند.