شناسهٔ خبر: 150503 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

لزوم هم افزایی همه جانبه دستگاه‌های خدمات رسان در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن

دکتر عطایی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ضمن قدردانی از حمایتهای همه جانبه استاندار و معاون عمرانی استانداری و شرکت‌های خدمات رسان در موضوعات مختلف نهضت ملی مسکن، همکاری و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان استان در اجرای طرح‌های نهضت ملی موجب تسریع در روند اجرای طرح‌های مسکن می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، رسول عطائی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در جلسه شورای تامین مسکن استان که به ریاست استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد، گفت: مسلما همکاری بین بخشی وهم افزایی و تعامل دستگاه‌های اجرایی مربوطه موجب تسریع در روند اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن شده و این امر با جدیت دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: مشکلی از بابت تامین زمین برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی وجود ندارد و روند آماده‌سازی و واگذاری اراضی با سرعت در حال پیگیری و انجام است،

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در بخش مساکن مهر نیز تنها ۶۳۶ واحد باقی مانده مسکن مهر در آذربایجان‌غربی است که این واحدها نیز تا پایان امسال با همکاری اداره کل تعاون و هیات مدیره و اعضا تعاونیهای مسکن مذکور میتواند تعیین  تکلیف شده و باتمام برسند.

عطائی افزود: ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های خدماتی در  اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در سطح استان از محل منابع صندوق ملی مسکن در قالب یک سوم سهم وزارت راه و شهرسازی تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: این اعتبار به شرکت‌های آب و فاضلاب و توزیع نیروی برق استان پرداخت شده است.

گفتنی است با دستور مقام عالی استان در این جلسه در خصوص تامین مسکن فرهنگیان و اقشار آسیب پذیر و حمایتی هماهنگی‌های لازم و اقداماتی با فوریت به انجام خواهد رسید.