شناسهٔ خبر: 150540 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

معرفی ۸۸۰ متقاضی به بانک برای دریافت تسهیلات نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: ۸۸۰ متقاضی دریافت تسهیلات نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان، برای دریافت این تسهیلات به بانک صادرات معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک، مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: نوسازی بافت فرسوده همزمان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: تا کنون ۲۱ شهر  و بیش از سه هکتار بافت فرسوده در استان شناسایی شده که ساکنین این مناطق می توانند تا سقف ۵۵۰ میلیون تومان از تسهیلات بافت فرسوده استفاده کنند.

ملک ادامه داد: افرادی که ملک‌شان در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری قرار دارد می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی facility.udrc.ir نسبت به ثبت اسناد مالکیت ملک خود اقدام کنند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان همچنین گفت: پس از محرز شدن وجود ملک در بافت فرسوده مصوب، اطلاعات برای تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات نوسازی به صورت برخط برای بانک ارسال می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه وام نوسازی بافت فرسوده نیاز به سپرده گذاری ندارد، اظهار کرد: پس از تشکیل پرونده، مراجعه کننده به بانک معرفی شده و پس از انجام مراحل کارشناسی در نوبت دریافت تسهیلات قرار می گیرد.

ملک ادامه داد: هیچ سقفی برای واگذاری تسهیلات نوسازی در استان مشخص نشده و تمامی واجدین شرایط می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: در حال حاضر ۸۸۰ متقاضی دریافت تسهیلات نوسازی در محلات هدف بازآفرینی گلستان، برای دریافت این تسهیلات به بانک صادرات معرفی شدند.