شناسهٔ خبر: 150601 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

۵۰۰ هزار قطعه زمین تا پایان سال برای اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها تامین و تحویل می‌شود

غلامرضا صالحی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن اعلام برنامه بنیاد برای تامین ۵۰۰ هزار قطعه زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال‌جاری، گفت: در موضوع تامین زمین، اولین اولویت بنیاد مسکن، تملک اراضی ملی در روستاهایی که ظرفیت ساخت مسکن را دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا صالحی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز ۲۸ آبان در نشست مشترک معاونان هماهنگی، امور عمرانی استانداری، مدیران کل راه و شهرسازی و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر برنامه بنیاد برای تامین ۵۰۰هزار قطعه زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاها تاکید کرد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تشکر از همراهی مجموعه وزارت راه و شهرسازی و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها با مجموعه بنیاد مسکن، گفت: یکی از مصوبات دولت، موضوع تملک یک میلیون قطعه زمین روستایی و واگذاری به مردم در سراسر کشور طی باقیمانده عمر دولت سیزدهم است، به منظور تامین این مقدار زمین کارها در حال انجام است.

صالحی تصریح کرد: تا پایان امسال ۵۰۰ هزار قطعه زمین در روسناها تامین و تحویل متقاضیان می‌شود.

وی توضیح داد: در موضوع تامین زمین، اولین اولویت بنیاد مسکن، تملک اراضی ملی  در روستاهایی که ظرفیت ساخت مسکن را دارند. همچنین از دیگر اولویت‌ها در تامین زمین، اراضی روستاهای حریم شهرها هستند.

صالحی گفت: با توجه به مشکلات عدیده برای افراد فاقد مسکن، تلاش خواهیم کرد تا مسکن روستایی را برای فاقدان مسکن در روستاها و شهرهای کوچک تامین کنیم.

وی توضیح داد: تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن تحت مسئولیت بنیاد مسکن ۲۰۰ هزار واحد تحویل شد که ۱۹۰ هزار واحد آن در روستاها و ۱۰ هزار واحد در شهرها بوده است.