شناسهٔ خبر: 150678 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل تاکید کرد؛

نقش تاثیر گذار فرهنگ سازی توسط صدا و سیما و مراکز دانش بنیان در کاهش تصادفات رانندگی

میرجعفریان معاون امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: نقش فرهنگ سازی صداوسیما و مراکز آموزشی و دانش بنیان در کاهش تصادفات و شدت آن بسیار مهم و حائز اهمیت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، کمال الدین میرجعفریان معاون امور عمرانی استانداری اردبیل در جلسه کمیسیون اجرائی مدیریت ایمنی راههای استان که به مناسبت روزجهانی یادمان قربانیان سوانح رانندگی برگزار شده بود با بیان اینکه یکی از نقاط حساس و با اهمیت موضوع مقابله با تصادفات بحث فرهنگ سازی است گفت: در این خصوص باید متولیان امر از جمله پلیس راه،نیروی انتظامی و راهداری علت و نوع تصادفات را مشخص کرده ،موضوع آسیب شناسی شده و با تولید برنامه ها و محتوای اثربخش تلویزیونی بتوانیم موضوع تصادفات را بصورت ریشه ای حل و به مردم آگاهی دهیم.

وی به کارگیری شرکت‌های دانش بنیان را در موضوع تصادفات الزامی دانسته تصریح کرد: باید از ایده و فکر این شرکت‌ها در تولید خودرو و همچنین برنامه‌های آموزشی برای مهار تصادفات استفاده کنیم. 

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل با اشاره به اینکه در برخی محورهاعدم همسطح‌سازی باعث بروز برخی حوادث می‌شود اظهار کرد: برای رفع این نقاط راهداری باید قبل از فرارسیدن بارش‌ها عملیات همسطح‌سازی وایمن‌سازی را با قوت انجام دهد. 

میرجعفریان همچنین بر تعیین تکلیف متولیان راههای گردشگری تاکید کرد و اظهار داشت: ظرف ۱۵ روز آینده باید کمیته‌ای متشکل از دفتر فنی، راهداری، راه و شهرسازی، پلیس راه، میراث فرهنگی و شهرداری‌ها تشکیل و در این کمیته متولیان راههای گردشگری مشخص و نگهداری این راه‌ها نیز به دستگاه متولی متخصص واگذار و تابلو نیز توسط دستگاه متولی نصب شود. 

وی با توجه به فرارسیدن بارش‌ها از آماده باش کامل  نیروهای خدمات رسان برای انجام عملیات زمستانی در استان اردبیل خبرداد و خاطرنشان شد: نیروهای انسانی، تجهیزات و پشتیبانی بموقع انجام ودر هرشرایط جوی حاکم بر منطقه بلافاصله نیروها آماده انجام خدمات‌رسانی و اقدامالات درایام بارش و زمستان هستند. 

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل ضمن تقدیر و تشکر ازنیروهای را هداری و پلیس راه در انجام وظیفه خطیر که همان ایجاد امنیت و آرامش برای مردم است ادامه داد: حضور و استقرارمستمر نیروهای پرتلاش پلیس راه و راهداری در جاده قابل تقدیر است و انتظارداریم ضمن صیانت از جایگاه خود امنیت را برای مردم، رانندگان و سرنشینان به ارمغان آورند. 

میرجعفریان علت بسیاری از تصادفات را رخ به رخ و بدلیل‌عدم جداسازی مسیرهای رفت و برگشت برشمرد و گفت: راه و شهرسازی امسال در جداسازی محورهای رفت و برگشت اقدامات قابل توجهی انجام داده و انتظار داریم تا پایان سال پروژه‌های نیمه تمام نیز به اجرا برسد. 

در ادامه مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از آمادگی ۲۲۰ دستگاه ماشین آلات راهداری و ۳۵۰ نفر نیروی انسانی برای انجام عملیات زمستانی خبرداد و افزود: از هفته پیش نیروهای کشیک و راهداری جهت انجام خدمات  در تمامی راهدارخانه‌ها و گردنه‌های مهم ازجمله حیران و اسالم مستقر هستند و علاوه بردپو نمک در انبارها، لاستیک و بحث اورهال ماشین آلات نیز تجهیز و پشتیبانی شده است. 

وثوقی شناسایی ۱۳ نقطه پرتصادف را در استان اردبیل یادآور شدو اظهار کرد: از این تعداد ۱۲ نقطه مربوط به شمال استان و ۱ نقطه نیز در جنوب استان منطقه خلخال است. 

وی با بیان اینکه از این تعداد عملیات حذف و ایمن‌سازی ۶ نقطه در استان شروع شده وبرخی در مرحله انجام عملیات و برخی دیگر نیز در مرحله انجام مناقصه است تصریح کرد: برآورد اولیه برای ایمن‌سازی این نقاط ۲۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است. 

رئیس پلیس راه استان اردبیل نیز از کسب رتبه اول استان اردبیل در کم تصادفی جاده‌های روستایی خبرداد و گفت: راههای روستایی استان اردبیل جزوه ۳ استان امن کشور است که در این زمینه همکاری راهداری استان اردبیل در نصب بموقع شبرنگ بسیار موثر و مثمر ثمر است. 

سرهنگ علیپور با اشاره به اینکه در ۷ ماهه گذشته اختلاف تصادفات با سال قبل فقط ۲ نفر است افزود: در مجموع متوفیان نیز روند مناسبی را در استان نسبت به سال‌های گذشته داریم طوریکه به استثنای پاسگاه پلیس راه پارس آباد-کنگرلو ۵۱ نفر فوتی ۳۸ درصد از مجموع کل متوفیان را به خود اختصاص داده است.  

 وی ساعت وقوع حوادث را ۱۵ الی ۲۰ شب عنوان کرد وافزود: بیشتر این تصادفات در این ساعات  بدلیل خستگی و خواب آلودگی راننده است.