شناسهٔ خبر: 150693 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی خبر داد؛

انعقاد ۱۱ هزار قرارداد بانکی برای طرح نهضت ملی مسکن ملی در یک‌ماه گذشته

نوروزی مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی وضعیت ساخت واحدهای مسکن ملی در استان‌های مختلف را به تفکیک تشریح کرد و گفت:به‌طور کلی تا مهرماه ، ۲۴۵ هزار واحد به مرحله فونداسیون رسیده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،ابوالفضل نوروزی مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی امروز در نشست مشترک معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران کل راه و شهرسازی و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان‌ها با مقایسه آمار ساخت واحدهای مسکن ملی نسبت به جلسه پیشین ماه گذشته گفت: وضعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد در حوزه های مختلف  بررسی می‌شود که عمده آن‌ها مسکن‌های حمایتی و واگذاری‌های ۹۹ ساله است.

نوروزی افزود: امسال انبوه سازان حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را ساخته اند که در این راستا از یک ماه پیش، ۲۲۵ هزار واحد آن به فونداسیون رسید و درحال حاضر این تعداد به ۲۴۵ هزار واحد رسیده است.

وی تکمیل کرد: مطابق این آمار، نسبت به جلسه پیشین و ماه قبل، حدود ۲۰ هزار واحد افزایش صورت گرفته است.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد: اراضی حمایتی استان ها باید به ۵۰ درصد پیشرفت برسند که در این میان استان‌های خراسان جنوبی، زنجان و قم نزدیک به ۵۰ درصد هستند و بقیه استان‌ها به حد نصاب برنامه ابلاغی  رسیده اند.

وی با بیان این‌که بیشترین افزایش را قرارداد سازنده ها داشته‌اند، بیان کرد: حدود ۱۱ هزار قرارداد بانکی طی یک ماه گذشته منعقد شده است.

نوروزی با بررسی وضعیت استان‌ها و در حضور مدیران استانی، گزارش این حوزه را به وزیر راه و شهرسازی ارائه کرد.

نشست مشترک معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران کل راه و شهرسازی و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان‌ها، هم‌اکنون با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، جمعی از معاونین وی و مدیران استانی در مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی در حال برگزاری است.