شناسهٔ خبر: 150702 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

جذب و حمل بارهای ریل پسند با جدیت پیگیری می‌شود

راه آهن شرق مدیر کل راه آهن شرق از آمادگی با حمل بنتونیت از منطقه عشق آباد طبس خبر داد و گفت: جذب و حمل بارهای ریل پسند با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با توجه به وجود معادن بنتونیت در محدوده بخش دستگردان طبس و در راستای برنامه‌های راه آهن شرق در جذب بار و حمل آن از طریق ریلی، طی هماهنگی صورت گرفته جلسه‌ای با مهندس سنگچولی مدیر معدن بنتونیت چاه کم از توابع عشق آباد طبس برگزار شد. 

علی حکامی قاسمی مدیر کل راه آهن شرق در این جلسه به اقدامات صورت گرفته از ابتدای سال نظیر جلسات مشترک با صاحبان بار، معادن و کارخانجات منطقه اشاره و آمادگی مجموعه راه آهن شرق را به منظور جابه‌جایی و انتقال محمولات شرکت‌ها به مقاصد مورد نظر و همکاری و تعامل همه جانبه در راستای افزایش بارگیری و توسعه منطقه اعلام کرد. 

بنابراین گزارش و با بررسی‌های انجام شده، نزدیک‌ترین ایستگاه به شرکت مذکور ایستگاه شیرگشت است که موقتاً امکان بارگیری هفته‌ای ۱۰ هزار تن را دارد و مقرر شد شرکت مذکور، نسبت به ارسال درخواست و اخذ مجوزات لازم جهت دپو و بارگیری اقدام کند. 

به گزارش روابط عمومی راه آهن شرق شرکت سانی ده تولید کننده بنتونیت در منطقه عشق آباد است که سالانه قابلیت تولید ۱۵۰ هزار تن را دارا بوده و این شرکت در حال گسترش صنایع تبدیلی در این منطقه است.