شناسهٔ خبر: 15074 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

حیدری در گفتگو با پایگاه خبری مطرح کرد:

معماران و شهرسازان در پیاده‌سازی مفهوم «ایران‌شهر» پیشقدم شوند/ ضرورت بازآفرینی هویت فراموش‌شده ایرانی

شاهین حیدری رئیس دانشکده معماری دانشگاه تهران اجرایی شدن اندیشه ایران‌شهر را در آثار معماران، شهرسازان و هنرمندان متصور دانست و گفت: پیاده‌سازی اندیشه ایران‌شهر به اعتقاد من در گام نخست برعهده هنرمندان، معماران و شهرسازان است. باید کاری کنیم تا هویت فراموش شده ایرانی باردیگر بازآفرینی شود.

شاهین حیدری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره نقش معماری و معماران در تحقق ایران‌شهر به اندیشه‌های وزیر راه و شهرسازی درباره این موضوع اشاره کرد و گفت: ایران‌شهر مفهومی بسیار ارزنده و عالی است که از سوی وزیر راه و شهرسازی مطرح شده است. باعث خرسندی است که این مفهوم از سوی یک مقام عالی رتبه دولتی مطرح شد و در حال پیگیری است.

رئیس دانشکده معماری دانشگاه تهران افزود: با رجوع به شاهنامه و بررسی زمان فردوسی و تطبیق آن اندیشه‌های دنیای معاصر می‌بینیم که ایران‌شهر در دوران فردوسی هویت خود را داشته و باید کاری کنیم تا آن هویت فراموش شده باردیگر بازآفرینی شود.

حیدری در تشریح سخنان خود و اجرایی شدن اندیشه ایران‌شهر گفت: به اعتقاد من بازآفرینی شهری و پیاده‌سازی مفهوم ایران‌شهر در شهرها در گام نخست برعهده هنرمندان، معماران و شهرسازان است زیرا آنها هستند که می‌توانند مسائل مختلف را جاری کنند و جامعه از جاری شدن راهکارهای این سه قشر منتفع شود.

این معمار افزود: یکی از موضوعات کلیدی در بازآفرینی شهرها اندیشه ایران‌شهر است که توسط وزیر راه و شهرسازی مطرح شده است و من به عنوان یک دانشگاهی قدردان این مقام دولتی هستم.

وی در پایان گفت: اینکه چگونه می‌شود این اندیشه را به کار بست و جلوه‌های عینی آن را دید طبعا کار گسترده‌ای است. باید قدم‌ها را برداشت و منتظر بود تا ببینیم در آینده در اندیشه جمعی چه اتفاقی رخ می‌دهد. /

برچسب‌ها:

نظر شما