شناسهٔ خبر: 150750 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان:

پیشرفت فیزیکی کمربندی وانشان به ۸۵ درصد رسید

محسن قدیری/ اصفهان رئیس اداره نظارت بر ساخت راهها اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه کمربندی وانشان ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: این پروژه برای تکمیل به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

محسن قدیری رئیس اداره نظارت بر ساخت راهها اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ اظهار کرد: پروژه ساخت کمربندی وانشان به طول ۳.۵ کیلومتر، به صورت چهارخطه در دست احداث است.  

وی افزود: این پروژه دارای ۲ دهانه پل هشت متری و ۲ دهانه پل ۲ متری است و برای اجرا ۱۴۰ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۵۰ هزار مترمکعب خاکریزی، ۱۷ هزار مترمکعب اساس و ۹ هزار تن آسفالت انجام شده است.  

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه پروژه کمربندی وانشان در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: برای تکمیل این پروژه به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تخصیص اعتبار پیش‌بینی می‌شود در دهه فجر سال جاری آماد بهره برداری شود.  

گفتنی است جاده‌های کمربندی از جمله ملزومات راهسدازی و شهرسازی در کلانشهرها هستند که بار ترافیکی یک شهر را بر دوش می کشند و از سویی دیگر آلودگی هوا و آلودگی صوتی را نیز از مرکز شهر به حاشیه‌ها انتقال می‌دهد و در عین حال می‌توانند اقتصاد یک شهر را نیز هدف قرار دهند.