شناسهٔ خبر: 150752 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تصویب طرح ۳ شهرک مسکونی در کارگروه تخصصی امور زیربنایی گلستان

راه و شهرسازی گلستان معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی گلستان از تصویب طرح سه شهرک مسکونی در کارگروه تخصصی امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست استان به منظور اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، محمود سوقی، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: با توجه به وجود اراضی مرغوب کشاورزی در گلستان، برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با کمبود زمین روبرو هستیم که این معضل با ایجاد شهرک‌ها و شهرهای جدید رفع خواهد شد. 

وی افزود: در این راستا طرح امکان‌سنجی و مکان‌یابی شهرک‌های مسکونی در گلستان در کارگروه تخصصی امور زیربنایی استان مصوب شد. 

سوقی ادامه داد: این شهرک با قابلیت مسکونی، گردشگری و خدماتی به عنوان پشتیبان پروژه‌های نهضت ملی مسکن گلستان در شهرستان بندرگز در ساحل نوکنده با مساحت ۷۱ هکتار احداث خواهد شد. 

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: همچنین یک شهرک دیگر در شهرستان آزادشهر در حوالی روستای تیل آباد به مساحت ۳۰ هکتار و یک شهرک دیگر در شهرستان گرگان به مساحت ۳۰ هکتار احداث می‌شود. 

وی افزود: پیش از این امکانسجی طرح شهرک مسکونی اینچه برون در کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان مصوب شد و به شورایعالی شهرسازی و معماری کشور ارسال شده است.