شناسهٔ خبر: 150905 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد؛

کاهش ۳.۱درصدی مرگ و میر در تصادفات جاده‌ای استان زنجان

راهداری زنجان رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به کاهش ۳.۱ درصدی تلفات رانندگی در ۶ ماهه امسال از شیب کند کاهشی تلفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (استان زنجان)؛ اعظم محمدی، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، به مناسبت" روز جهانی یادمان قربانیان سوانح رانندگی" اظهار کرد: اگرچه شاهد کاهش نسبی آمار متوفیان جاده ای هستیم لیکن حتی یک کشته هم برای ما دردناک است و جهت نیل به آمار رضایتبخش، باید همه ارگانهای دخیل اقدامات پیشگیرانه را بطور جدی در دستور کار خود قرار دهند.

محمدی با ارائه آخرین آمار تلفات جاده ای تا پایان شهریور ماه امسال گفت: طبق آمارهای واصله، در نیمه اول سال جاری متاسفانه ۱۵۷ نفر در جاده های استان جان خود را از دست داده اند که در جاده های روستایی ۲۸ درصد کاهش را نسبت بمدت مشابه گذشته شاهد هستیم.

وی در ادامه از کسب رتبه ۶ در کاهش تلفات روستایی و رتبه ۹ در کاهش تلفات جاده‌ای برون شهری و روستایی در بین سایر استان‌ها خبر داد و افزود: کسب چنین رتبه‌ای نشان از تاثیر اجرای طرح های ارتقا ایمنی در محور های روستایی و شهری دارد.

محمدی با اشاره به اجرای طرح‌های ارتقای ایمنی برای کاربران آسیب پذیر در مناطق روستایی عنوان کرد: نقش آموزش و فرهنگسازی در کاهش تلفات روستایی موثر است و باید بیش از پیش به آن توجه شود.