شناسهٔ خبر: 151017 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

موانع توسعه و آبادانی شهرستان فلاورجان بررسی شد

سفر شورای اداری به فلاورجان اصفهان در سفر اعضای شورای اداری استان اصفهان به شهرستان فلاورجان ضمن بازدید از پروژه‌های عمرانی و زیرساختی این شهرستان، مشکلات عمده مورد بررسی قرار گرفت و برای رفع موانع تصمیم‌گیری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در سفر علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به شهرستان فلاورجان که در معیت استاندار اصفهان انجام شد بازدیدهای میدانی مختلفی از پروژه‌های زیرساختی و عمرانی شهرستان به عمل آمد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص دستاوردهای این سفر یک روزه اظهار کرد: طی بازدیدی که از پروژه‌های عمرانی شهرستان فلاورجان انجام شد، مشکلات و چالش‌های اجرایی پیش رو این پروژه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و در گفت‌وگو با عوامل اجرایی رهنمودهای لازم ارائه همچنین بر رعایت اصول فنی مهندسی و ایمنی در ساخت پروژه‌ها تاکید شد.  

وی افزود: بازدید از زیرگذر ونهر و محور سیمان سپاهان_مبارکه، بازدید از خط راه‌آهن و مشکلات ارتباطی روستاها، بازدید از زمین ۳۹ هکتاری شهر ابریشم به منظور طراحی کارگاه‌های مزاحم شهری، بازدید از ادامه جاده کمربندی جنوب غرب اصفهان و بازدید از اراضی پیشنهادی برای مجتمع ادارات شهرستان از جمله برنامه‌های سفر شورای اداری استان به شهرستان فلاورجان بود.  

وی اضافه کرد: در این بازدیدها موانع و مشکلات احصا و در جلسه شورای مشترک اداری استان و شهرستان فلاورجان پیرامون آن همفکری و اتخاذ تصمیم شد.  

قاری قرآن در خصوص وضعیت پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی پروژه حدفاصل آزادراه ذوب آهن تا روستای افجد شامل ۳.۵ کیلومتر عملیات راهسازی و اجرای پل بزرگ ۲ دهانه ۱۳ متری افجد و ۶ دستگاه زیرگذر دهانه ۸ و ۶ متری در دست اجرا است که دارای پیشرفت فیزیکی حدود ۷۵ درصدی بوده و پیش بینی می‌شود عملیات اجرایی آن تا پایان سال به اتمام برسد.  

وی در خصوص وضعیت کمربندی پیربکران از توابع شهرستان فلاورجان اظهار کرد: عملیات عمرانی این پروژه ادامه کمربندی از سمت مبارکه بوده که تا محل پروژه به صورت دو باند است، در حال حاضر ۸۰۰ متراز مسیر عملیات راهسازی آن تمام شده و آماده اجرای روکش اسفالت است.    

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از دیگر پروژه‌ها به تکمیل عملیات عمرانی تقاطع محور خوانسارک با کمربندی پیربکران اشاره کرد و گفت: احداث ۲ دستگاه پل با دهانه ۵ متری و ۸ متری واقع در قسمتی از کمربندی شهر پیربکران تنها بخشی از پازل بزرگ کمربندی پیربکران بوده که نقطه اتصال محور قدیم کمربندی با محور خوانسارک به پیربکران است.   

وی افزود: با احداث این ۲ دستگاه پل، ترافیک در حال تردد در این محور به صورت مجزا برقرار خواهد شد و احتمال وقوع حوادث منجر به خسارت مالی و جانی مربوط به تصادفات رخ به رخ به صفر درصد می‌رسد.   

قاری‌قرآن در خصوص دیگر برنامه‌های این سفر به برگزاری ملاقات عمومی با مردم شهرستان فلاورجان اشاره و بیان کرد: مطابق با روال سفرهای شهرستانی در این سفر هم میزخدمت راه و شهرسازی دایر شد و به صورت حضوری به مسائل و مشکلات مردمی در حوزه راه شهرسازی پاسخگویی و به درخواست‌های آنان رسیدگی شد.  

وی عنوان کرد: جلسه شورای مشترک اداری استان اصفهان و شهرستان فلاورجان با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار و طی آن اهم موضوعات در حوزه‌های مختلف بررسی شد، همچنین برای اجرای مصوبات زمان بندی لازم به عمل آمد تا در جلسات آتی موضوعات مورد پیگیری قرار گیرد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در طی این نشست ۲۵ دستور کار در حوزه‌های راه، زیرساختی، خدمات رسانی، اراضی و ... بررسی و مصوباتی نیز در حوزه راه و شهرسازی اخذ شد.