شناسهٔ خبر: 151026 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری خراسان رضوی مطرح کرد؛

نوسازی مسکن با طرح کلید به کلید جانی دوباره گرفت

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری استان خراسان رضوی گفت: با تصویب و ابلاغ آیین نامه طرح کلید به کلید نوسازی مسکن در استان، جانی دوباره گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، سمانه نصرالهی رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری استان خراسان رضوی اظهار کرد: دولت حدود ۱۵ درصد از ظرفیت طرح نهضت ملی مسکن را به بافت فرسوده اختصاص داده که سهم هر استان در این طرح مشخص شده است. 

وی اظهار داشت: در طی این طرح، ساکنان بافت فرسوده می‌توانند خانه‌های خود را با ۴۰ درصد تخفیف به دولت ارائه کرده و یک واحد نوساز یا زمین دولتی دریافت کنند. در برنامه هفتم توسعه نیز به این مسئله اشاره شده و برخی از مدیران شهری نیز بر این مسئله تاکید کرده اند. 

نصرالهی ادامه داد: با استناد به بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، برای اینکه ساکنان بافت فرسوده نسبت به نوسازی خانه‌های خود تشویق شوند، وزارت راه و شهرسازی می‌تواند از طرح کلید به کلید استفاده کند. 

وی گفت: این طرح در قالب یک بسته‌ تشویقی جدید ابلاع شده و تمام ساکنان بافت فرسوده می‌توانند واحد خود را با یک واحد نوساز یا زمین دولتی معاوضه کرده و ۴۰ درصد تخفیف بگیرند. این بخشی از اقدامات دولت برای بهسازی بافت ناکارآمد شهری است که همچون یک تهدید، بالای سر ساکنان این مناطق است. 

رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری استان  اعلام کرد: از مزایای این طرح می‌توان به این نکته اشاره کرد که ساکنان بافت فرسوده با اجرای طرح کلید به کلید، می‌توانند دارایی‌های خود را تا ۶۰ درصد افزایش دهند چرا که تخفیف ۴۰ درصدی نصیبشان خواهد شد. 

وی گفت: طرح کلید به کلید، علاوه بر ساماندهی بافت فرسوده، می‌تواند نقش موثری در ارتقاء کیفیت زندگی ساکنان این بافت داشته باشد. با نوسازی این بافت و افزایش سرانه خدمات شهری، می‌توان انتظار داشت که کیفیت زندگی در این مناطق نیز بهتر خواهد شد. 

نصرالهی در پایان اعلام کرد: برای ثبت نام در این طرح باید به سامانه facility. ir مراجعه و در صورت احراز شرایط، متقاضیان می‌توانند با تحویل واحدهای خود، زمین یا واحدهای نوسازی تحویل بگیرند.