شناسهٔ خبر: 151053 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کسب رتبه برتر راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی کشور

عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس نتایج و رتبه‌بندی نهایی شاخص‌های عمومی و ارزیابی عملکرد ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور، اداره کل راه و شهرسازی این استان موفق به کسب عنوان نخست شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان با کسب بیش از هزار و ۹۱۸ امتیاز از مجموع ۲ هزار امتیاز سقف امتیاز موفق به کسب وضعیت عالی و صدرنشین ادارات راه و شهرسازی استان‌های کشور در  در ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی کشور شد. 

وی با بیان اینکه مقوله ارزیابی عملکرد و بررسی نحوه فعالیت سالیانه هر دستگاه و یا سیستم فعال می‌تواند منجر به ایجاد رقابت، افزایش کارایی نیروی انسانی و همچنین پویایی مجموعه شود، تاکید کرد: تهیه نقشه راه، تدوین برنامه جامع و هدف‌گذاری نقاط دستیابی با توجه به اتکا به نیروی انسانی کارآمد و موثر در اجرای ماموریت‌های تعریف شده دستگاه، امکان ارزیابی‌ها را آسان و نتایج حاصله را قابل قبول می‌کند. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان در راستای دستیابی به اهداف ماموریت‌هایی محوله، اقدامات فنی و اساسی را انجام داده و قرارگرفتن در جمع سه استان برتر کشور و کسب عنوان نخست در همه شاخص‌های مورد ارزیابی نشان دهنده انتخاب صحیح مسیر و پایبندی به فرآیندهاست. 

اکبری با اشاره به اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان بیان کرد: از آنجایی که تلاش دولت در اجرای این طرح بر آن است که عرضه و تقاضا در مسکن متعادل و حتی عرضه از تقاضاپیشی گیرد تا قیمت مسکن کاهش یابد و از سوی دیگر با سیاست‌گذاری‌های مناسب با اجرایی کردن طرح نهضت ملی مسکن و خانه‌دار شدن اقشار مختلف بویژه جوانان و زوج‌های جوان می‌توان قیمت مسکن را کاهش داده و به تعادل نسبی رساند این استان با تامین اراضی مورد نیاز فراتر از برنامه پیش‌بینی شده و نیز روند اجرای مطلوب ساخت واحدهای این طرح در تمامی شهرها پیشتاز اجرای این طرح در کشور بشمار می‌رود. 

وی تاکید کرد: همچنین این اداره کل با اجرای پروژه‌های کلان بزرگراهی در سال‌های اخیر که در تاریخ استان نظیر نداشته است توانسته به عنوان یکی از فعال‌ترین حوزه‌های اقتصادی این خطه ضمن کاهش هزینه و زمان سفرهای بین شهری، مصرف سوخت و تلفات انسانی به رونق و شکوفایی کریدورهای ترانزیتی جنوب شرق کشور کمک قابل توجه کند. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: این اداره کل علاوه بر حوزه مسکن و راه با ساماندهی اراضی دولتی و تدوین طرحهای توسعه معماری و شهرسازی و نیز توسعه محیط کالبدی شهر زاهدان توانست در عرصه توسعه استان واشتغال مستقیم و غیر مستقیم قدم‌های جدی بردارد. 

اکبری خاطر نشان کرد: به دست آوردن موفقیت‌های گوناگون و کسب رتبه‌های نخست برای مجموعه راه و شهرسازی نشان داد می‌توان در شرایط کمبود اعتبار و مشکلات اقتصادی برای خدمت به مردم از هیچ اقدامی فروگذار نکرد.