شناسهٔ خبر: 151067 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جلوگیری از ابطال سند مالکیت ۲۱ هزار مترمربع از اراضی دولتی استان اصفهان 

محمد کیانی/اصفهان معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در راستای حفظ حقوق بیت المال با پیگیری به موقع کارشناسان حقوقی این اداره کل، از ابطال سند مالکیت ۲۱ هزار مترمربع اراضی دولتی استان اصفهان جلوگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ محمد کیانی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: مقابله با تصرف اراضی ملی یکی از مهمترین اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در راستای احقاق حقوق بیت‌المال و جلوگیری از سودجویی برخی سو استفاده‌کنندگان است که با قدرت در این زمینه با متخلفان برخورد می‌شود.  

وی با اشاره به تلاش و اقدامات حقوقی بعمل آمده برای جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال در حوزه اراضی، بیان کرد: در یک پرونده قضایی شخصی با سوء استفاده و با استناد به چند فقره اسناد ساختگی که صحت و اصالت آن در هیچ مرجعی بررسی و اثبات نشده بود، در صدد اخذ سند مالکیت از هیات حل اختلاف قانون تعیین تکلیف برآمد.  

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در این فقره متأسفانه بدون توجه به محتویات پرونده ثبتی، رای به نفع فرد سودجو برای صدور سند مالکیت صادر شد که با هوشیاری، تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر کارشناسان حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، رای هیأت قانون تعیین تکلیف نقض و از ابطال سند دولت جلوگیری شد.  

وی عنوان کرد: با این اقدام ۲۱ هزار متر مربع از اراضی واقع در اصفهان ابتدای اتوبان ذوب آهن که دارای ارزش ریالی بالایی است حفظ شد و از ورود ضرر و تضییع حقوق دولت و بیت المال جلوگیری به عمل آمد.  

کیانی خاطرنشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با قاطعیت تمام، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کند. همچنین یگان حفاظت اراضی استان نیز به صورت مستمر و شبانه روزی، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی واقع در محدوده و حریم شهرهای استان را رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موضوع را مورد بررسی و پیگرد قضایی قرار می‌دهد.  

وی با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند، گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با هرگونه دخل و تصرف در این اراضی به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی نخواهد داشت.