شناسهٔ خبر: 151068 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه شورای مسکن استان ویژه شهرستان راز و جرگلان/ بازدید از پروژه احداث محور راز به بجنورد

سفر یکروزه مدیرکل راه و شهرسازی به شهرستان راز و جرگلان در خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و فرماندار شهرستان به منظور پیگیری و بازدید از چند طرح راه و شهرسازی به شهرستان راز و جرگلان سفر کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، در ادامه سفرهای یکروزه سیدعلی میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی به شهرستان های تابعه، وی به همراه معاونان این اداره کل به شهرستان راز و جرگلان عزیمت و از نزدیک روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را مورد بررسی قرار داد و همچنین از چند پروژه در حال احداث نیز بازدید شد.  

در ابتدای این سفر سید علی میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی به همراه مرتضی بهزادفر، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و حسن زاده، فرماندار شهرستان راز و جرگلان و پیمانکار و مشاور پروژه از پروژه احداث محور راز به بجنورد حدفاصل روستای پوستین دوز تا شهر راز به طول پنج کیلومتر بازدید کردند و جهت تسریع در روند اجرای این پروژه و رفع موانع تدابیری اتخاذ شد.

سپس در ادامه این سفر مدیرکل راه و شهرسازی استان به همراه رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، حسن زاده، فرماندار شهرستان راز و جرگلان از پروژه احداث مسکن طرح نهضت ملی مسکن شهر غلامان و زمین های پیشنهادی جهت الحاق به محدوده شهرهای غلامان و راز بازدید کردند.

سیدعلی میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در جلسه شورای مسکن شهرستان راز و جرگلان که به ریاست رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، حسن زاده، فرماندار شهرستان و تنی چند از مدیران کل و روسای ادارات شهرستان که در محل فرمانداری راز و جرگلان برگزار شد، گفت: الحاق به محدوده شهرها برای افق بیست ساله از اولویت‌های این اداره کل است و برای این کار فلوچارتی تهیه کردیم که فرآیند الحاق به صورت هفتگی رصد خواهد شد.

وی اظهار کرد: در شهر راز بیش از ۴۰۰ نفر، در شهر غلامان ۲۰۰ نفر و در شهر یکه صعود نیز ۴۰۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند و در افق بیست ساله در شهر راز نیاز به الحاق ۸۰ هکتار زمین، برای شهر غلامان ۵۰ هکتار و برای شهر یکه صعود نیز ۴۰ هکتار زمین باید الحاق کنیم.

دبیر شورای مسکن استان اضافه کرد: هدف، توسعه متوازن شهرهای استان متناسب با رشد جمعیت شهری و توجه به موضوعات آمایش سرزمین که این موضوع نیاز به همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی و دستگاه‌های صاحب زمین و مردم دارد.

وی افزود: ضمنا مطابق فرمایش رییس جمهور در تحقق طرح نهضت ملی مسکن همه دستگاه‌ها موظف به همراهی و انجام وظایف مربوط به حوزه وظیفه مندی خود بوده و وزارت راه و شهرسازی در این مسیر دست کلیه مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تحقق شعار اصلی دولت خدمتگزار را به گرمی می‌فشارد. 

میرکریمی تصریح کرد: از مسئله تقویت زمینه‌های تعامل میان دستگاه‌ها نباید غافل شد چرا که در صورتی می‌توان موانع اجرایی طرح‌های یک شهرستان را مرتفع و بر مشکلات فائق آمد که تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در تعامل، همدلی و هماهنگی خوبی باشند.   

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی به برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف برای سرعت بخشیدن در روند اجرایی پروژه‌ها تاکید کرد و اذعان داشت: همت و غیرت به همراه تلاش و کوشش تمامی دست‌اندرکاران برای اتمام پروژه‌ها ستودنی است. 

مهدی رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز در جلسه شورای مسکن گفت: اولویت ما در واگذاری زمین ابتدا به صورت ویلایی است و خدمات زیربنایی نیز در این سایت‌ها از حالا باید به فکر بود و همزمان با احداث مساکن خدمات زیربنایی نیز انجام شود.