شناسهٔ خبر: 151113 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محور تبریز – ایلخچی پرتردد ترین محور آذربایجان شرقی است

آذربایجان مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: در رئیس هشت ماهه امسال نزدیک به ۲۶۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده که محور تبریز – ایلخچی با ۱۴ میلیون و ۶۸۲ هزار و ۹۹۱ تردد، عنوان پرترددترین محور آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی؛ حسین بلوکی؛ رییس مرکز مدیریت راههای استان  با اشاره به اینکه تردد هشت ماهه در محورهای مواصلاتی استان ۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، گفت: محورهای تبریز – ایلخچی و بالعکس، کنارگذر جنوبی شهید کسایی (باسمنج به تبریز) و بالعکس و محور تبریز به صوفیان و بالعکس در هشت ماهه امسال به ترتیب بیشترین میزان تردد را ثبت کرده اند. 

وی با بیان اینکه تعداد وسیله نقلیه ورودی به استان ۱۴ میلیون و ۸۵۲ هزار و ۱۱۷ و تعداد وسیله نقلیه خروجی از آن نیز ۱۵ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۷۱۲ مورد بوده تصریح کرد: تعداد وسیله نقلیه ورودی به استان ۵ درصد و تعداد وسیله نقلیه خروجی نیز ۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. 

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی ۱۳ درصد از کل تردد انجام شده را مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۷ درصد را مربوط به وسایل نقلیه سبک اعلام کرد.