شناسهٔ خبر: 151114 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۳۳ هکتار اراضی برای طرح نهضت ملی مسکن فلارد در نظر گرفته شده است

فلارد مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهر مالخلیفه ۳۳ هکتار زمین پیش‌بینی شده است و پس از تصویب در کمیسیون ماده ۵ این طرح اجرایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی استان در جلسه شورای اداری شهرستان فلارد اظهار کرد: در این شهرستان زمین مورد نیاز جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن وجود نداشت و براساس اقداماتی که در سال گذشته انجام شد زمین‌های ملی واقع در حریم شهر توسط منابع طبیعی استان جهت اجرای این طرح تحویل داده شد و الحاق به محدوده آن‌ها نیز در مردادماه و شهریورماه سال جاری در کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی استان به تصویب رسید.

وی ادامه داد: در شهر مالخلیفه حدود ۴۲۷ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۵۴ نفر واجد شرایط معرفی شده‌اند و در صورت شروع عملیات اجرایی و آماده سازی زمین، این تعداد افزایش خواهد یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: تفکیک اراضی در زمینی به مساحت ۳۳ هکتار در شهرستان فلارد توسط شرکت مشاور انجام شده و در صورت تصویب در کمیسیون ماده پنج، در اختیار بنیاد مسکن به عنوان کارگزار طرح نهضت ملی مسکن قرار خواهند گرفت.

مقصودی عنوان کرد: در اراضی ذکر شده براساس نیازمندی شهر مالخلیفه و زمین‌های جدید تأمین شده، دو مدرسه دبستان، یک مجتمع آموزشی شامل دبیرستان و هنرستان، یک زمین مذهبی با مساحت قابل توجه، یک زمین درمانی، اداری، تأسیسات شهری و ورزشی متناسب با مجموعه پیش‌بینی شده است که درصورت تصویب در کمیسیون ماده پنج عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

وی به پروژه محور گوشکی ـ قرح نیز اشاره کرد و گفت: اعتبار موردنیاز این محور به طول ۵۰ کیلومتر در سال های گذشته به صورت مجزا تأمین نشد و براساس پیشنهاد سازمان مدیریت  و برنامه‌ریزی این محور به طرح شهرکرد_بروجن_لردگان ملحق شد.