شناسهٔ خبر: 151116 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیگیری ساماندهی پارک سوارهای شهرستان های خراسان شمالی

پارک سوار معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی از پیگیری برای ساماندهی پارک سوارهای شهرستان‌های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، سعید سبحانی گفت: طی مکاتباتی که با شهرداری‌های بجنورد و شیروان انجام شده است خواستار ساماندهی و ایجاد پایانه مسافری غیرمتمرکز در این دو شهر شده‌ایم تا مسافرانی که قصد سفر با سواری‌های پلاک عمومی را دارند خدمات بهتری دریافت کنند. 

وی ادامه داد: پارک سوارهای بجنورد در خروجی بجنورد-شیروان، بجنورد- آشخانه و بجنورد- اسفراین وجود دارد که با توجه به جلسات برگزار شده، اولویت ما ساماندهی پارک سوار امام رضا (ع) در خروجی بجنورد به سمت شیروان است و اقداماتی انجام شده اما سرعت لازم به منظور بهره برداری کامل را ندارد و از شهرداری بجنورد، درخواست تسریع در تکمیل آن شده است. 

وی بر ایجاد پایانه مسافری غیرمتمرکز در شیروان نیز تاکید و اظهار کرد: ۵ پایانه عمومی مسافر در شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین، آشخانه و فاروج فعالیت می‌کنند. 

این مسئول افزود: در سایر شهرهای استان که پایانه مسافری و پارک سوار ندارند به منظور نظم بخشیدن به حمل و نقل برون شهری درخواست ایجاد پایانه متمرکز و غیرمتمرکز پارک سوار از فرمانداری و شهرداری شده است تا مسافران در مکان مشخصی سوار وسیله نقلیه شوند. 

سبحانی افزود: برای تجهیز دفاتر نظارت مستقر در پایانه‌های عمومی مسافر نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده است.