شناسهٔ خبر: 151123 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تعداد دوربین‌های نظارت تصویری در محورهای کرمان به ۴۶ دستگاه افزایش می‌یابد

تعداد دوربین های نظارت تصویری در محورهای کرمان به ۴۶ دستگاه افزایش می یابد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان از افزایش شمار دوربین‌های نظارت تصویری با هدف افزایش ایمنی و امنیت راه‌ها در محورهای استان کرمان به ۴۶ دستگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، احسان عراقی زاده گفت: هم اکنون ۲۷ دستگاه دوربین نظارت تصویری در محورهای کرمان در راستای افزایش ایمنی و امنیت راه‌ها فعال است که ۱۹ دستگاه دیگر به سامانه‌های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای استان اضافه می‌شود. 

عراقی زاده هزینه ۱۹ دستگاه دوربین نظارتی را بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال برشمرد و افزود: همچنین ۲۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری جدید، جایگزین دوربین‌های فرسوده و قدیمی می‌شود. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان خاطرنشان کرد: دوربین‌های جدید نظارت تصویری در نقاط مهم از جمله گردنه‌ها، نقاط مه‌گیر و نقاط پرحادثه نصب می‌شود. 

وی تصریح کرد: ۸ سامانه ثبت تخلف سرعت نیز تا پایان سال به سامانه‌های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای استان افزوده خواهند شدکه مجموع سامانه‌های ثبت تخلفات استان به تعداد ۱۵۷ سامانه خواهند رسید. 

عراقی زاده یادآور شد: علاوه بر سامانه‌های مذکور ۳۰ سامانه عکس برداری ثابت نیز در محورهای مهم استان نصب و راه اندازی خواهند شد که تصاویر این سامانه‌ها به وب سایت سازمان ارسال می‌شود و مسافران و رانندگان می‌توانند با مراجعه به وب سایت سازمان به آدرس https://141.ir/ تصاویر این دوربین‌ها را دریافت و نسبت به تصمیم گیری مناسب برای انجام سفر اقدام کنند.