شناسهٔ خبر: 151161 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

تخصیص تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان حائز شرایط

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: بیش از ۵۰ درصد متقاضیان حائز شرایط دریافت ودیعه مسکن تعیین تکلیف شده و تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی ودیعه را دریافت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک، مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی می‌توانند با ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن نسبت به اخذ دریافت تسهیلات ودیعه مسکن اقدام کنند. 

وی افزود: بانک‌های استان مکلف به پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن با محوریت افراد معرفی شده توسط نهادهای حمایتی هستند. 

ملک ادامه داد: افراد معرفی شده می‌توانند با مراجعه به سایت نهضت ملی مسکن نسبت به ثبت نام برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن اقدام کنند. 

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان گفت: همچنین متقاضیان می‌توانند برای تسریع در روند اخذ تسهیلات،   با مراجعه به سامانه saman. mrud. ir بانک عامل خود را به بانک سامان تغییر دهند. 

وی افزود: در حال حاضر ۵۹ درصد از متقاضیان حائز شرایط دریافت ودیعه مسکن تعیین تکلیف شده و تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی ودیعه را دریافت کرده اند. 

ملک با بیان اینکه طی دو سال اخیر ۱۴ هزار و ۳۶۹ نفر متقاضی این تسهیلات بوده اند، گفت: از این تعداد ۹ هزار و ۸۱  متقاضی برای تشکیل پرونده به بانک معرفی شده و به چهار هزار و ۱۸۱ متقاضی تسهیلات واگذار شد.