شناسهٔ خبر: 151222 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

صدور گواهینامه های مجوز کسب و کار در حوزه بازآفرینی شهری

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: مجوز کسب و کار در حوزه بازآفرینی شهری برای سه گرایش توسعه ‌گری، تسهیل گری و کارگزاری برای اشخاص حقیقی و حقوقی با هدف تسریع در صدور پروانه و به حداقل رساندن نامه نگاری‌های اداری در راستای دولت الکترونیک صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: صدور الکترونیکی مجوزهای کسب و کار، فرآیندی است که در آن متقاضیان می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضور به دستگاه‌های اجرایی، درخواست صدور مجوز کسب و کار خود را به صورت الکترونیکی ثبت کنند. 

وی افزود: پیرو مصوبات هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی، مجوزهای مربوط به اداره کل راه و شهرسازی گلستان شامل ۱۷ عنوان مجوز کسب و کار در حوزه صدور پروانه اشتغال به کار است. 

ملک ادامه داد: از این تعداد ۱۴ مجوز مرتبط به کار در رشته‌های هفت‌گانه مهندسی ساختمان و سه مجوز مرتبط با حوزه بازآفرینی شهری است. 

وی همچنین گفت: این مجوزها با هدف تسریع در صدور پروانه و به حداقل رساندن نامه نگاری‌های اداری در راستای دولت الکترونیک صادر می‌شود. 

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان افزود: بدین منظور شرکت بازآفرینی شهری ایران پس از تعیین صلاحیت اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی مطابق دستورالعمل تدوین شده اقدام به صدور گواهینامه صلاحیت ماده (۴) قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری کرده است. 

وی همچنین تصریح کرد: گواهینامه کسب و کار در حوزه بازآفرینی شهری سه گرایش توسعه گری، تسهیل‌گری و کارگزاری برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادر می‌شود. 

ملک در ادامه گفت: تمامی متقاضیان دریافت گواهینامه مذکور می‌توانند جهت بهره‌مندی از فرصت‌های قانونی موجود نسبت به ثبت نام و درج اطلاعات خود در درگاه ملی مجوزهای کسب و کار مورد نظر به آدرس  www. mojavez. ir اقدام کنند. 

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین اظهار کرد: ابتدا وارد درگاه فوق شده و برای انجام باقی مراحل قانونی، وارد سامانه تخصصی ماده ۴ شرکت بازآفرینی شهری ایران شوند. 

وی افزود: پس از تایید مدارک توسط کمیته استانی، صورتجلسه امضا شده توسط اعضا کمیته در سامانه بارگذاری شده و بررسی مدارک توسط ستاد آغاز خواهد شد و با تشکیل کمیته ستادی و تایید اعضای کمیته ستادی فرآیند چاپ گواهینامه‌ها آغاز می‌شود.